Svi studenti nadaju se samo jednom, a to je da će se problemi s dugim redovima i velikim gužvama u zagrebačkim menzama riješiti.
Podsjetimo, zagrebački studenti u posljednja dva tjedna satima čekaju u redovima ispred menzi. Studentske blagavaonice su napola prazne, a redovi dugi. Ovaj problem nije novitet jer se kontinuirano ponavlja još od proljeća, kada je uveden novi sustav naplate u realnom vremenu, istovremeno s implementacijom aplikacije Weapay.
Zbog uzastopnog ponavljanja ovog problema, prošlog smo tjedna kontaktirali ravnatelja zagrebačkog Studentskog centra, Mirka Bošnjaka, koji je napomenuo da kada dolazi do problema tijekom plaćanja i pada sustava, SC ne može provjeriti gdje nastaje problem.
SC nema mogućnost provjere rada
U tom slučaju nastupa SRCE, odnosno Sveučilišni računarski centar. Prema riječima Bošnjaka, SRCE pruža informatičku podršku sustavu tako da oni provjeravaju gdje je problem u radu. Osim toga, dodaje i da je naglasio na sastancima kako online način rada nije pogodan za blagajne u zagrebačkim menzama.
Upravo zbog toga smo ponovno kontaktirali SRCE, kao i proljetos oko istog problema kada su najavili da će se svi problemi sa sustavom riješiti do prvog svibnja. No, nije niti sve u njihovoj nadležnosti, kako pojašnjavaju.
Iz SRCA se ispričavaju
U službenom odgovoru dobili smo informaciju kako problemi s aplikacijom za blagajnu, mrežnom povezanošću te komunikacijom s poslužiteljima usluga kartične naplate su u odgovornosti studentskih restorana, odnosno studentskih centara. Što se tiče ''pada'' sustava koji je krahirao u menzi na Cvjetnom prije nekoliko dana, iz SRCA se ispričavaju.
"U razdoblju od 13. 10. do 19. 10. 2022. je središnji poslužitelj studentske prehrane u nekoliko navrata došao u preopterećenje, uslijed čega su odgovori središnjeg informacijskog sustava studentske prehrane pojedinim blagajnama kasnili (uobičajeno blagajne dobiju odgovor unutar 1 do 2 sekunde), što je usporilo sustav naplate, odnosno u nekim slučajevima onemogućilo normalnu naplatu. Srce se ovim putem ispričava svim korisnicima sustava studentske prehrane na nastalim teškoćama i neugodnostima u tom periodu, a koji su koincidirali s otežanim radom središnjeg sustava prehrane", navode u službenom odgovoru za MojFaks.
Osim toga, napomenuli su i da kontinuirano prate rad poslužitelja i izvršavaju kolektivne akcije u cilju rasterećenja poslužitelja, a obavili su i proširenje računalnih resursa na informacijskom sustavu kako bi se osigurala veća protočnost obavljanja transakcija. U prijevodu – kako više ne bi dolazilo do "pada" sustava.
I oni spominju offline način rada
Baš kao i ravnatelj zagrečakog SC-a, i u njihovom se odgovoru nalazi informacija o offline načinu rada blagajni, kao potencijalnom rješenju ovakvih problema.
"Potrebno je da aplikacija za blagajne mogu raditi u načinu rada bez mreže, tako da se studentima i dalje može vršiti naplata, pa je to jedna od mogućnosti koju bi, u suradnji s nadležnim restoranima, svakako trebalo ugraditi u sve takve aplikacije", rekli su.
Postavlja se pitanje hoće li biti potrebno vratiti offline način rada blagajni u zagrebačke menze. U slučaju ovog scenarija, usuglasiti se moraju Ministarstvo znanosti i obrazovanja, SC i SRCE.