Hodate dok učite ili gradivo prepričavate svom psu? Vropljenje je dobro za vas!

Pokušaji koncentriranja i fokusa na suhoparna predavanja i zadatke iz raznih predmeta, pogotovo onih za koje studenti ne pokazuju nikakav interes, većini su ekvivalent noćnoj mori.

Hodanje, trčanje, cupkanje nogom ili kuckanje ritma olovkom, za ove aktivnosti većina nas pretpostavlja da su kontraproduktivne tijekom učenja, ali razna istraživanja tvrde baš suprotno.

Vrpoljenjem do boljih ocjena

U knjizi The Secret Power of Fidgets (u slobodnom prijevodu "Tajna moć vrpoljenja") autori navode rezultate istraživanja koja su pokazala da kretanje, odnosno vrpoljenje, poboljšava izvršne funkcije, dopuštajući studentima i učenicima da se lakše usredotoče, uče i bolje pamte.

""Nikako ne mogu sjediti i učiti, hodam po stanu i objašnjavam gradivo, ako nikom drugom onda svom psu koji šeće sa mnom i u čudu me gleda.""

- Laura

Očekivanja profesora i konvencije ponašanja koje od nas očekuju mirovanje tijekom nastave zapravo su kontraproduktivne jer iste povećavaju misaono opterećenje studenta. S obzirom na to da učenik ili student u tom trenu razmišlja o smirivanju svoga tijela te se koncentrira na "nevrpoljenje" njegov primarni zadatak usvajanja gradiva postaje sekundaran.

Psiholozi Christine Langhanns i Hermann Müller proveli su istraživanje o koristima kretanja tijekom učenja i zaključili da su studenti koji su rješavali matematičke probleme, pritom tiho i nepomično sjedeći, teže rješavali navedene zadatke.

Evo što kažu zagrebački studenti

S obzirom na provedena istraživanja, zanimalo nas je primjenjuju li studenti zagrebačkog sveučilišta iste tehnike tijekom učenje, evo što su nam oni rekli.

Statično ili dnamično učenje? Koje je bolje?

"Tijekom učenja moram se kretati po prostoriji, slušati glazbu ili bilo koju drugu aktivnost tako da bih istestirala sva svoja osjetila kako bih se zapravo mogla skoncentrirati. Znam da zvuči neobično ali samo ako sam previše stimulirana se uistinu mogu skoncentrirati, a i na taj način testiram 'usvojenost' gradiva/materije koju učim/pokušavam shvatiti ili interpretirati", tvrdi Corinna, studentica komunikologije na Fakultetu hrvatskih studija.

"Ako uz sve te podražaje i dalje mogu usvojiti i shvatiti gradivo onda sam ga kvalitetno prošla", dodaje.

Rea, studentica sociologije, tvrdi da je manje aktivna tijekom učenja, ali da često lupka kemijskom o stol te si tako stvara stabilni ritam uz koji se lakše koncentrira.

Veronika tvrdi da tijekom učenja mirno sjedi na neudobnim stepenicama kako joj ništa ne bi odvuklo pažnju od skripte, a udobne lokacije izbjegava da se ne bi previše opustila i uspavala, ali zato je tijekom ponavljanja gradiva aktivna. "Kad ponavljam, onda malo šetam", kazala je Veronika.

Studentica Laura tvrdi kako ne može učiti dok mirno sjedi. "Ja nikako ne mogu sjediti i učiti, hodam po stanu i objašnjavam gradivo, ako nikom drugom onda svom psu koji šeće sa mnom i u čudu me gleda", govori Laura.

Ako nema kome drugome prezentirati gradivo koje je naučila, poslužit će i pas!

S obzirom na rezultate istraživanja, čini se da su naše sugovornice u svoju rutinu učenja implementirale neke tehnike "vrpoljenja" koje im pomažu da usvoje gradivo i bolje ga nauče.

učenje vrpoljenje ispit kretanje

Još vijesti