Mojfaks.hr u Karijera

OTKRIVAMO: Vlada li ekonomska kriza među prodavačima u studentskim domovima? Popularnom vinaru prodaja pala za 90%...

Domaće proizvode, osim na tržnicama i sajmovima, možete pronaći i u studentskim domovima. Najtraženiji prodavači vina i rakije iz najpopularnijeg studentskoga doma u Zagrebu otkrivaju kakva je trenutna situacija s prodajom domaćih proizvoda uslijed aktualne pandemije.

17. travnja 2020 14:48
OTKRIVAMO: Vlada li ekonomska kriza među prodavačima u studentskim domovima? Popularnom vinaru prodaja pala za 90%...

OTKRIVAMO: Vlada li ekonomska kriza među prodavačima u studentskim domovima? Popularnom vinaru prodaja pala za 90%... Foto: MojFaks

Prodaja domaćih proizvoda, poput vina, rakije, meda, mesnih prerađevina, voća i ostaloga, u studentskim domovima i oglašavanje u studentskim grupama na Facebooku već je dobro poznati oblik prodaje. Broj oglasa godinama je porastao, a prodavači se trude zanimljivim i pristupačnim oglasima zainteresirati kupce. Njihovi zaista inovativni oglasi za prodaju vlastitih proizvoda mogli bi posramiti i iskusne marketinške tvrtke jer, prije svega, primamljiva reklama pola je dobro odrađenog posla prodaje artikla kupcima.

Oglasi koji nude domaće vino i rakije, popularniji su vikendima i u određenim prigodama poput brucošijada, Noći Save, raznih noći koje organiziraju udruge studenata iz gradova diljem Republike Hrvatske i u susjedstvu. Ostale proizvode poput domaćega meda, mandarina, kulena, kobasica, studenti oglašavaju bez obzira na prigodu te uvijek privuku velik broj zainteresiranih kupaca.

...Od mandarina, rakije do meda: Najbolji domaći proizvodi prodaju se u studentskim domovima...


No, kako se svi trenutno nalazimo u otegotnim okolnostima uslijed pandemije koronavirusa, studentske su grupe načas utihnule što se prodaje tiče. Razlog je tome što je, nakon obustave nastave na svim fakultetima, velika većina studenata napustila studentske domove i pohrlila kućama te domovi sada zjape gotovo prazni. Nakon svega, razorni potres koji je 22. ožujka pogodio Zagreb i širu okolicu, opustošio je, barem što se studenata tiče, studentski dom Cvjetno naselje gdje se u trenutku potresa nalazilo, prema riječima sanacijskoga upravitelja Bošnjaka, svega 150 studenata koji su istoga dana preseljeni u SD Stjepan Radić kako bi oslobodili mjesto stradalim stanovnicima grada Zagreba, a premještaj su dobili i stanovnici SD-a Lašćine koja je od 1. travnja zatvorila svoja vrata.

Kupci i u ovim vremenima bez većih problema pronađu zalihe rakija u studentskom domu


U najpopularnijoj studentskoj grupi "Studentski dom Stjepan Radić – Sava", oglasa koji nude domaće proizvode unatrag nekoliko tjedana gotovo da i nema. Kupci se s vremena na vrijeme oglase i to oni koji traže domaću rakiju.


...\'Moja šljivovica prkosi zakonima fizike\': Ovo su najoriginalniji oglasi za prodaju cuge i voća iz najpopularnijeg doma...


Kako nam govori jedna studentica koja je prošloga tjedna potraživala domaću rakiju, javilo joj se puno ljudi. "Kada sam napisala objavu javilo mi se jako puno ljudi ne samo za rakiju već i za vino, domaću hranu. Tako da sam uspjela odmah naći što sam tražila", kazala nam je ova studentica koja nije imala problema u potrazi za domaćom rakijom u ovim kriznim vremenima.


foto: screenshot, Facebook@Studentski dom Stjepan Radić - Sava

Zapitali smo se stoga, s obzirom na tešku ekonomsku situaciju uslijed koje jesmo i koja tek slijedi nakon svega, gdje su stalni prodavači domaćih proizvoda u studentskim grupama, kako su se prilagodili novonastaloj situaciji te kako se nose padom prodaje u ovim kriznim vremenima.

Prodaja vina ovoga proljeća pauzira, ali će zalihe vina dobro doći nakon što "korona" prođe


Student Dario, dugogodišnji prodavač vlastitog domaćeg vina iz Dalmacije, govori da je proljeće inače najisplativiji period za prodaju domaćeg vina, no ovoga proljeća zalihe vina ipak će pričekati bolje dane.

"Prodajom vlastitog domaćeg vina se bavim već 4 godine i imam dosta ugodnih iskustava i poznanstava. Ljudi su stvarno jako pristupačni, cijene kvalitetu i moj vlastiti trud što im često dostavim do njihovog praga, a opet sam i ja dosta fleksibilan s cijenom za one stalne mušterije kojih ima stvarno dosta. Od svih perioda u godini bi najplodnije i najisplativije za prodaju bilo naravno proljeće. I zato će s obzirom na novonastalu situaciju sigurno ispaštati prodaja pa će se slijedom toga skupiti određene zalihe", govori nam Dario koji kaže da mu nije problem strpjeti se nekoliko mjeseci dok sve ne prođe. Također, vjeruje da će nakon svega svi studenti biti puni euforije i energije za druženja pa će se tako nadoknaditi propušteno.

foto: Facebook@Studentski dom Stjepan Radić - Sava

Najpopularnijem prodavaču vina na Savi prodaja je pala za 90%


Još jedan od dugogodišnjih prodavača domaćega vina na Savi, Petar, čije su objave u grupi stekle ogromnu popularnost, govori da je ovo jedan od težih perioda. "Prodaja vezana uz Savu je u potpunosti stala, tako da prodajem neke manje količine u svome kraju. Ja bih rekao da mi je prodaja pala za nekih 90 posto pošto mi je Sava bila glavno tržište za prodaju", govori Petar koji ovu situaciju doživljava kao otegotnu okolnost jer, osim što ne može prodavati, ne može ni zaraditi novce kojima inače plaća dom i ostale studentske potrepštine.


foto: screenshot, Facebook@Studentski dom Stjepan Radić - Sava

Njegova su iskustva dosad bila pozitivna, a ističe da prodavači vina na Savi imaju veliku popularnost jer svi studenti znaju da im večernji društveni život ne bi bio isti bez njih. "Ja to radim s voljom jer sam uvijek spreman udovoljiti ljudima i pomoći im da se zabave uz kvalitetno domaće vino, a ne neko kupljeno u dućanu. Trebamo općenito podržavati domaće proizvode kako bi lokalni OPG-i sa zadovoljstvom radili, a pritom i poboljšali kvalitetu svojih proizvoda", objasnio nam je Petar.

Petar je dosegao kultni status među kupcima, a ova situacija mu otežava


Petar nam je otkrio kako je stekao veliku popularnost na Savi što se tiče prodaje vina, a trikovi leže u dobrom oglasu koji ukrasi fotografijama, raznim emotikonima, ali i u pravilnom pravopisu. Naravno, uz dobar oglas važno je uložiti puno truda i ulaganja. "Jednom kad dođeš na taj nivo da svi znaju za tebe i ovo dobar glas/dobro vino daleko se širi, onda nije to teško nastaviti. Iz tog razloga, ova pandemija je dosta utjecala na to jer sada opet moram se dizati na noge nakon takve stanke", priznaje Petar koji ne gubi nadu i ostaje pozitivan i vjeruje da će nakon ove nezahvalne stanke ipak uspjeti vratiti \'staru slavu\'. Petar je ponudio i zalihe vina koje su maskama zaštićene od koronavirusa.


foto: Facebook@Studentski dom Stjepan Radić - Sava

No, bez obzira što je prodaja domaćih proizvoda u ovim mjesecima stala, prodavači ostaju pozitivni i vjeruju da će nadoknaditi izgubljeno. Također, pozitivna je stvar što su zalihe (u ovome slučaju vina) na sigurnome i čekaju bolje dana kada će se svi stanari ponovo okupiti u paviljonima i pohrliti u kupnju.

V.S.
foto: Facebook@Studentski dom Stjepan Radić - Sava

Još vijesti