Mojfaks.hr u Akademska četvrt

Mislite da je lako? Evo kako izgleda online nastava za slabovidne učenike! 'Povratak u školske klupe za nas bi bio spas…'

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Krunoslav Capak, prije dva dana na redovnoj sjednici Stožera civilne zaštite komentirao je povratak učenika u školske klupe.

21. travnja 2020 16:17
Mislite da je lako? Evo kako izgleda online nastava za slabovidne učenike! 'Povratak u školske klupe za nas bi bio spas…'

Mislite da je lako? Evo kako izgleda online nastava za slabovidne učenike! 'Povratak u školske klupe za nas bi bio spas…' Foto: MojFaks

"S obzirom na to da ova e-škola ide jako dobro, isto tako mi mislimo i Ministarstvo obrazovanja misli da za neke kohorte nije potrebno da se vraćaju u škole, nego da školska godina može završiti i bez povratka u škole. Ali za neke, kao što su na primjer maturanti i djeca koja imaju asistente, mislimo da bi se trebali vratiti u škole. U kojem će to momentu biti, to ovisi o epidemiološkoj situaciji i našem dogovoru", rekao je Capak na sjednici Stožera civilne zaštite.

Trebaju li učenici s poteškoćama što prije sjesti u klupe?


Nastavno na ove informacije razgovarali smo s nastavnicom informatike koja u jednoj školi predaje učenicima s poteškoćama. Kako nam govori, nastavnici u njenoj školi još uvijek nisu dobili nikakve službene informacije o povratku u škole od strane ravnateljice, sve što se zasad zna ono je što je rečeno na sjednicama Stožera. 

...Unatoč znanju, želji i uspjehu: Maturanti s invaliditetom često ne upišu željeni faks zbog NEPRISTUPAČNOSTI!...


"Odluka da se mi vratimo u škole bila bi dobra u našem slučaju. Povratak u učionice olakšao bi objašnjavanja praktičnog dijela, iako ja njima pišem detaljne upute o tome prvo u teoriji, a zatim još kako to primijeniti na zadatku. Naprimjer, MS Access ili napraviti nešto u Excelu. Slabovidni učenici imaju instaliran program čitač ekrana, stave slušalice i slušaju. Nekim učenicima pomažu roditelji otići na internet da preuzmu materijale i onda slušaju", govori nam Andrea. 


A kako izgleda online nastava informatike učenicima s poteškoćama?


Kako prenijeti pojedine lekcije učenicima koji imaju problem sa sluhom ili vidom, bio je dodatni izazov za profesore i učenike od epidemije koronavirusa.

"Susrećemo se i s raznim teškoćama kao što su motivacija učenika, kako našim učenicima nešto praktično što bolje objasniti ako nisi kraj njih. Tu je i stres učenika, stres roditelja, ne dobivanje povratnih informacija, jesi li dao premalo gradiva, jesi li dao previše, kako pravilno i pravedno vrednovati i slično", pojašnjava profesorica Andrea s čime se sve bore.

S obzirom na trenutnu situaciju, sugovornica nam govori da nekada i telefonski prokomentira gradivo s učenicima. 

"Kad obradimo gradivo, pošaljem i neki link na kviz (koji podržava čitač ekrana kako bi svi mogli sudjelovati). Kviz sastavim sama na temelju gradiva i kroz to provjerim koliko su naučili. Također, kad pogrešno odgovore, detaljno im pojasnim što su trebali odgovoriti i zašto", priča nam Andrea. 


...Na kraju školske godine ipak se neće nositi pidžame? Povratak u \'prave\' učionice, ali samo za jednu skupinu učenika!...


Ponovno ističe da je praktični dio mnogo lakše objasniti uživo u učionici. 

"Neki učenici nisu još sposobni potpuno samostalno koristiti računalo zbog poteškoća pa s njima najčešće moraju raditi roditelji. Pa je i puno teže objasniti taj praktični dio jer ga prvo moraju savladati roditelji pa vježbati s djecom. S nekima treba stvarno jako puno vježbati da bi usvojili minimum gradiva, u tome su u školi imali dodatnu pomoć i nakon nastave", pojašnjava naša sugovornica. 

Na koji način će se i u ovim uvjetima održati predavanja ovisi o predmetu i profesoru. 

“Moj predmet je specifičan, ali naprimjer kolega iz povijesti mom razredu snimi zvuk od 10-tak minuta gdje im objasni lekciju iz povijesti. Recimo, ja sam jučer učenicima objasnila lekciju tako što sam se snimila, koju sam im poslala i u digitalnim materijalima, a zatim sam tražila nekoliko odgovora da mi pošalju u Wordu da vidim jesu li razumjeli. Imam učenika kojem pošaljem digitalno materijale, a on mi odgovori tako da se snimi putem WhatsAppa jer mu je lakše prokomentirati usmeno", govori naša sugovornica.

Učenicima je potrebna dodatna pomoć 


Dosad se pokazalo da je uspostavljanje i provođenje nastave na daljinu u mnogim hrvatskim školama bio zahtjevan proces. U vrlo kratkom vremenu i profesori i učenici morali su se prebaciti na nove oblike predavanja i učenja. 

"Nastava na daljinu zahtjeva puno vremena i truda profesora, učenika i roditelja budući da je to svima nešto novo i svi se susreću s različitim teškoćama. Ne znaju se svi roditelji koristiti niti internetom, a ni svi profesori tehnologijom kojima je ovo isto nešto novo", govori naša sugovornica.

Naša sugovornica govori nam da se i ona, a i kolege profesori u njenoj školi s odmicanjem vremena sve bolje prilagođavaju, kao i učenici, te da sve ide malo lakše. 

"Do sada smo se svi dosta i privikli. Ja osjetim da malo lakše dišem sad nakon Uskrsa jer ne moram stalno zivkati učenike, sad su se svi malo prilagodili i znaju kako rukovati sa svime. Iako mi je neke i dalje teško motivirati i moram stalno gledati (misliti) jesu li odgovorili, pa zašto nisu, pa treba puno vremena da osmislim za njih kako bismo to napravili."

Prema komentaru naše sugovornice, nastava na daljinu bio je dobar i pohvalan potez, jer su se i učenici i profesori upoznali s različitim načinima učenja koristeći tehnologiju, a što je inače teže sprovesti unutar samog razreda zbog nedostatka vremena. 

"Sve ovo što smo dosad napravili kao umrežavanje profesora i učenika, nastavit ćemo koristiti u daljnjem radu s učenicima i kad se vrate u škole poput postavljanja materijala za nastavu tako da su dostupni svima i ako nisu u školi taj dan, stavljanje zadaća i slično što će i uštedjeti vrijeme na nastavi da ne moraš svakom posebno prebaciti USB kad govorimo o našim učenicima, jer će im sad biti lakše snalaziti se na mrežama", govori Andrea.

Na kraju razgovora, profesorica ističe kako učenicima s poteškoćama nije lako biti samostalan, ali i da će ih ovo iskustvo obogatiti i pripremiti za život poslije škole.


Anja Zulić
foto: Shutterstock By Monkey Business Images

Još vijesti