Vodič za brucoše

Varanje na ispitima 200 posto češće – studenti sve kreativniji: Šalabahter na psu, dronovi, savjeti s TikToka...

MojFaks | Akademska četvrt, 03.08.2021., Autor: Vanessa K.



Studenti su otkrili kako i ZAŠTO varaju!
Foto: shutterstock by arrowsmith2

Studenti su oduvijek bili kreativni po pitanju prepisivanja na ispitima. Online učenje i pisanje ispita preko laptopa natjeralo je studente da postanu kreativniji u svojim namjerama da prepišu ispite.

Nakon nebrojeno mnogo istraživanja koja su se provela nad mladima i njihovim mišljenjima, stavovima, ali i korona-znanju, zadnje što je istraženo bilo je i varanje na online ispitima!
Po pitanju varanja i prepisivanja, sve trikove koje su studenti (bez)uspješno do sada koristili padaju u vodu. S druge strane, postali su kreativniji u prepisivanju, ali s online prefiksom, a sveučilišta svjesna njihovog varanja pokušavaju svim silama zaustaviti prepisivanje.


Domaći profesori trude se zaustaviti prepisivanje koliko je to moguće, pa je već opće poznat problem skraćivanja vremena za ispite. Studenti pak ističu kako je njihovo skraćivanje vremena pretjerano i da ne stignu ništa riješiti do kraja.


>>>Zagrebački profesor osmislio aplikaciju protiv varanja na ispitima: Instalira se u 2 klika, a evo kako radi<<<


Nedavno je objavljeno istraživanje koje je vodio Thomas Lancaster, viši profesor na Imperial College London u kojem je istraživao porast broja pitanja i odgovora iz pet STEM kolegija od travnja do kolovoza prošle godine na stranici Chegg.

Chegg je američka obrazovna tehnološka tvrtka sa sjedištem u Santa Clari u Kaliforniji koja nudi iznajmljivanje digitalnih i fizičkih udžbenika, rješenja na pitanja iz udžbenika, online podučavanje, objavljivanje materijala, pitanja, odgovora i druge studentske usluge.


Prema ovom istraživanju, broj pitanja i odgovora je porastao za nevjerojatnih 196 posto u odnosu na isto razdoblje pred-pandemijske 2019. godine. U studiji se zaključuje da je povećanje povezano s prelaskom na online učenje i ukazuje na to da studenti koriste ovaj alat na načine koje sveučilišta ne smatraju dopuštenima.


Iako web stranice poput Chegga i Course Hero nisu osmišljene za varanje – već se promoviraju kao mjesto za pomoć studentima, prema sadašnjem stanju, nude dobru platformu upravo za varanje.


>>>Kako je život stao zbog korone: Sve najvažnije PROMJENE i ZABRANE koje su utjecale na studente – dan po dan<<<


Texas A&M navodno je otkrio više od 800 slučajeva akademske prijevare nakon što je jedan nastavnik primijetio da studenti završavaju složene ispite u manje od minute, a neke od informacija dolaze iz Chegga, rekao je sveučilišni dužnosnik za kanal NBC News Stay Tuned Snapchat.

Sveučilište u Bostonu također je navodno istražilo studente koji su na neprikladan način koristili web stranicu, među ostalim resursima i za varanje, a o tome se i pisalo po američkim medijima. Glasnogovornik Sveučilišta u Bostonu potvrdio je u e-mailu da su istraživali slučaj prošlog proljeća.


Službeni komentar dolazi i iz tvrtke Chegg, pa su kazali kako su predani radu s fakultetima i institucijama u slučajevima akademskog nepoštenja te da su nedavno pokrenuli program pod nazivom Honor Shield, za koji se nadaju da će obuzdati "malu manjinu korisnika koji pokušavaju zloupotrijebiti" platformu, rekao je glasnogovornik tvrtke.


>>>70-30 ili nitko više ne broji? Provjerili smo koliko su online predavanja obavezna: 'Nikoga nije briga, bog ih blagoslovio...'<<<


Course Hero, druga popularna platforma na kojoj studenti i nastavnici mogu učitavati ili dijeliti resurse, uklonit će sadržaj koji se smatra plagijatom ili koji krši autorska prava, kaže Andrew Grauer, izvršni direktor i suosnivač platforme. Njihova je baza podataka lako dostupna sveučilištima koja istražuju ove incidente, dodao je.


Odustajanje od učenja: "Samo tražim odgovore, položim kolegij i idem dalje!"


Što se tiče varanja na ispitima, mnogi studenti kažu da samo žele proći i položiti kolegij. Mnogi studenti kažu da je prelazak na online obrazovanje drastično utjecao na njihovu sposobnost učenja i zadržavanja informacija, a namjeravaju samo kratkoročno varati, prenosi CNBC.

Mnogi također kažu da je postavljanje pitanja tijekom ispita teško bez fizičkog prisustva. Studenti mogu postavljati pitanja putem e -pošte ili doći na konzultacije, ali mnogima nedostaje lakoća podizanja ruke i dobivanja odgovora na pitanje u stvarnom vremenu.

Neki se studenti, uključujući brucoša Sveučilišta Missouri Andrew Labita, bore s učenjem u ovom novom okruženju. Andrew kaže da će postići uspjeh, ako to bude u razdoblju u kojem osjeća da uči, ali za sada je usvojio "pronađi odgovor, položi kolegij i nastavi dalje" mentalitetom.


>>>Znate li za ovu 'tajnu' grupu hrvatskih maturanata? Zajedno uče, ponavljaju, ali i organiziraju grupno plakanje<<<


"Za razliku od osobnog, fizičkog rada gdje morate pokazati svoj rad i znanje, gdje zapravo nešto naučite, online je samo 'doći do odgovora, to je sve što želimo", rekao je Labit za NBC's Stay Tuned. "I tu je naš mentalitet otišao u smjeru da smo samo u potrazi za odgovorima na pitanja, ne i za znanjem", prenosi njegove riječi CNBC.


Neki studenti kažu da varaju jer misle da njihove profesore jednostavno nije briga. Labit sumnja da mnogi profesori također nisu svjesni načina na koji studenti varaju.
Povremeno profesori poduzmu nešto po pitanju varanja. Na jednom od kolegija koje sluša Simon Charles, profesor je otvoreno priznao da su mnogi studenti koristili sličan izraz na pitanje s kratkim odgovorom. S obzirom na veliki broj učenika, nije bio voljan poduzeti ikakve korake. Mnogi studenti poput Charlesa spremno koriste Chegg za pronalaženje odgovora. U slučaju da web stranica nije u redu, o tome će obavijestiti razred putem grupnih chatova i aplikacija za razmjenu poruka.


"Dakle, osjećam se moralno sukobljeno", rekao je Charles, student iz Kanade za Stay Tuned. "Međutim, ja razmišljam ovako: ako vam plaćam tisuće dolara za obrazovanje, a vi ne radite svoj posao, onda ni ja ne moram raditi svoj", poručio je mladi student.

Praćenje aktivnosti studenata na internetu


Mnoge obrazovne platforme omogućuju profesorima da provjere prelaze li studenti na druge prozore tijekom ispita, dok su se pojavile tvrtke poput Honorlocka, Respondusa i ProctorUa koje nude zaključane preglednike koji sprječavaju korisnike u otvaranju dodatnih kartica ili mogućnosti automatskog i provjeravanja studenata iz daleka.


Respondus je u pisanoj izjavi rekao da su se sveučilišta koja su počela koristiti sustav proctoringa tvrtke "više nego udvostručila" od početka pandemije i da je oko 600 od otprilike 1500 institucija koje koriste zaključani preglednik licenciralo sustav praćenja. Tvrtka kaže da će njezin sustav identificirati razdoblja u kojima se događaju "određeni događaji ili anomalije", poput dva lica koja se pojavljuju u kadru ili ispitanik koji napušta računalo.  "To ne znači da je student prevario", napisao je glasnogovornik Respondusa u e-mailu "Ali pruža informacije profesorima kako bi mogli odlučiti je li prekršeno pravilo ispita", dodaju.

Proctoring tvrtke (neutralne, treće strane koje imaju autorizaciju provjeriti identitet ispitanika i integritet pisanja ispita) često koriste proctora koji će tražiti od studenata da pokažu svoju identifikaciju i radni prostor tijekom snimanja zvuka i videa. Mnogi programi i proktori će pratiti kretanje očiju tijekom ispita. Također, mogu završiti test ili ga obilježiti kako bi ga netko pregledao ako se posumnja na sumnjive aktivnosti, dok drugi nude mogućnosti snimanja i pregledavanja kako bi službenik mogao pregledati snimke poslije ispita.


>>>Svi problemi polaganja online ispita u Hrvatskoj: '5 minuta za test, 15 sekundi za odgovor – na faksu se to NIKAD ne bi dogodilo!'<<<


Jarrod Morgan, osnivač i glavni strateški direktor u ProctorU-u, tvrtki za daljinsko proctoriranje, koja zapošljava 1.100 proctora u 16 lokacija i 7 zemalja, kaže da će tvrtka donijeti dokaze na sveučilišta, ali neće "donijeti konačnu odluku". "Svatko je heroj vlastitih priča i studenti koji ovako varaju ne vide sebe kako rade bilo što svojstveno nepošteno", rekao je.


Kako studenti varaju sustav


Kamera s druge strane spriječila bi većinu studenata u varanju, ali čak i uz kontrolirane ispite, postoje načini zaobilaženja sustava. Neki će studenti nakon provjere sobe staviti telefon na stol ili ekran, koristiti dronove... Drugi ispisuju bilješke na rukama ili ih lijepe oko ekrana računala pa čak i na kućne ljubimce (pse). Neka su sveučilišta počela zahtijevati od studenata da polažu ispite pred ogledalom kako bi prikazali cijelo svoje okruženje. Nije problem kada studenti ne moraju pokazati svoj rad.


Dva monitora


Mnogi studenti rade s drugim monitorom za jednostavno prebacivanje između zaslona i odgovora, ali većinu vremena to radi na mobitelu, kažu studenti. Drugi će bilješke lijepiti na ekrane, rub računala i stolove ili puniti tipkovnicu bilješkama. Postaju kreativni tako da zavirivanje izgleda prirodno. Posljednjih mjeseci studenti su također otišli na TikTok kako bi ponudili savjete onima koji žele pobijediti sustav.


>>>Od odlikaša do frustracije! Brutalno iskreno pismo ogorčenog studenta: 'Fakultet me učinio ovakvim, osjećam se izgoreno...'<<<


Google i grupne poruke


Osim što traže odgovore na Googleu, neki studenti koriste grupne razgovore za brzo širenje informacija. Jedan student sa Sveučilišta Rutgers, New Brunswick, koji kaže da njihove ocjene ovise o uspjehu njihovih kolega, vara kako bi napredovao.


Glasnogovornik iz Rutgersovog kampusa u New Brunswicku rekao je u izjavi da se sveučilišna politika akademskog integriteta "nije promijenila za učenje na daljinu", i iako se razlikuju, studenti i dalje pronalaze načine za varanje.


"Naši akademski odjeli promijenili su način na koji izvode online ispite kako bi studentima otežali varanje, a ako to učine, veća je vjerojatnost da će biti uhvaćeni", rekao je glasnogovornik, dodajući da će sveučilište "nastaviti procjenjivati kako rješavaju internetske ispite ”, prenose.


Mnogi profesori recikliraju ispite od semestra do semestra, nudeći unosnu poslovnu priliku nekim asistentima i studentima da prodaju pitanja i odgovore po određenoj cijeni. Ovo nije novi fenomen, već problem koji se dodatno pogoršava učenjem na daljinu.


Glasnogovornik sveučilita McGill u Montrealu u Kanadi rekao je u izjavi za CNBC da su se neki studenti suočili s disciplinskim mjerama zbog "navodnih plagijata ili varanja". Studenti za koje se sumnja da su varali pozvani su na razgovor sa disciplinskim službenikom, a na temelju dokaza mogli bi se suočiti s "uvjetnom kaznom, kaznom za predmetnu ocjenu ili padom kolegija", kazao je.

Studenti poput Nkiru Chigbogwu, kažu da je pojava sustava proctoringa općenito dodala još jedan sloj stresa i paranoje u ionako teško razdoblje koje prolaze mladi ljudi dok studiraju. Većina studenata nije obaviještena kada su označeni kao potencijalni prijestupnici koji varaju, a kratko skretanje pogleda s računala moglo bi se protumačiti kao varanje, rekla je za NBC's Stay Tuned.


>>>Kod kuće nije lakše: Čak 90% studenata smatra da su online predavanja TEŽA od klasičnih – a imaju i dobre razloge zašto!<<<


“Sve o čemu možete razmišljati nakon ispita je: jesam li označen, hoće li pomisliti da sam varao? To je samo stvarno stresna situacija", kaže Chigbogwu.


Često čuje cimere kako razgovaraju u kuhinji. Povremeno će joj lupati na vrata kako bi razgovarali tijekom ispita. Došlo je do toga da je morala slati poruke svom grupnom chatu i e-mailove  profesorima da objasni svoju situaciju. Čak i jednostavni kvarovi na Wi-Fi mreži zahtijevaju objašnjenje e-poštom prema profesorima.


Problemi s istraživanjem o varanju


Stručnjaci se još uvijek ne mogu složiti u oko toga je li varanje lakše tijekom Covida nego što je to bilo prije. Za neke nije da studenti nužno više varaju, već ih lakše hvataju, kaže Tricia Bertram Gallant, direktorica ureda za akademski integritet i akademske poslove na Sveučilištu California u San Diegu.


"Varanje je varanje", kaže ona. “To se doista nije promijenilo zadnjih stotinu godina. Ljudi su uvijek varali iz izvora do kojih nisu trebali doći”, tvrdi.


Mnoga sveučilišta koriste softver još od prije pandemije, koji omogućava profesorima da identificiraju tekst u studentskim radovima koji je plagiran.


Drugi, uključujući Benjamina Wigginsa, voditelja nastave na Sveučilištu Washington, kažu da je varanje danas lakše jer profesori studentima daju dodatno vrijeme. Oni također stvaraju testove napisane na "niskoj razini pamćenja", što omogućava studentima da lako pronađu odgovore na internetu. Jedan od načina da se to popravi jest zahtijevanje od studenata da primjenjuju naučene koncepte, kaže Wiggins.


Mnogi dokazi koji podupiru porast prevare ostaju anegdotski, jer nema dovoljno podataka za mjerenje fenomena koji zahtijeva od ljudi da priznaju nepošteno ponašanje, rekao je Bertram Gallant.

Studenti često varaju u situacijama stresa i pritiska, uvjetima koji su dodatno pogoršani pandemijom, izolacijom i naredbama o boravku kod kuće. Većina preddiplomske populacije također se i dalje moralno i kognitivno razvija, iako nema podataka koji empirijski podupiru vezu između ovoga i varanja, rekao je Bertram Gallant.


>>>Provjerili smo kako studenti 'slušaju' predavanja od kuće: Materijali su tu, ali što je s praksom?<<<


Kao odgovor na studiju Imperial College London, glasnogovornik Chegga rekao je u izjavi da "pozdravljaju istraživanje i raspravu o tim pitanjima, ali je metodologija studije bila pogrešna i njezini zaključci bez ikakvih jasnih dokaza", prenosi CNBC.


Studenti koji varaju zabrinuti su zbog učinaka svojih postupaka, uključujući način na koji će spojiti točke kada se buduće znanje nadovezuje na ne naučeni materijal. Ali oni ostaju pri svojim izborima. "Po mom iskrenom mišljenju, ne mislim da je varanje loše", rekao je Charles. “Mislim da ako vam se pruži prilika za varanje, idite na to. Jedini, jedini put kada je to krivo je ako vas uhvate", smatra za kraj.


izvor: cnbc.com


varanje na online ispitimakorona znanjekreativni u prepisivanjustudentsko varanjeImperial College LondonThomas LancasterSTEM kolegijiCheggCourse heroakademska prijevaraplagiranje


Prati nas na Instagramu!