L.B. u Akademska četvrt

Nezadovoljni online nastavom: Ispitna pitanja nemaju veze s gradivom, asistent se razbolio, a nitko ga nije zamijenio...

Problemi s novim načinom održavanja nastave na koji se posljednjih godinu dana prilagođavaju kako studenti tako i profesori nisu rezervirani samo za našu zemlju.

21. travnja 2021 15:08
Slika nije pronađena

Slika nije pronađena Foto: MojFaks

I dok je početni entuzijazam zbog online predavanja zamijenilo uviđanje svih njegovih propusta i nedostataka – od pucanja internetske veze, problema s logiranjem, nižom kvalitetom predavanja i naučenoga, mehanizmima kontrole kojima profesori pokušavaju suzbiti svaku priliku da studenti prepisuju tijekom ispitivanja – čini se da se se situacija pomalo stabilizira te je sve više onih koji tvrde da je period prilagodbe završio uspješno, kako što se studenata, tako i što se profesora tiče. No, ima i onih koji tome proturječe. Primjer su i studenti iz susjedstva.


>>>Muke po Zoomu i Meetu: 9 urnebesnih memeova koji nas podsjećaju na online predavanja 2020.<<<


Nastavom koja se izvodi putem online platformi nisu zadovoljni mnogi studenti iz susjedne Bosne i Hercegovine i smatraju da nisu stekli kvalitetnu razinu znanja, a posebno su nezadovoljni studenti fakulteta koji u kurikulumu podrazumijevaju praktične vježbe.


Ispitna pitanja ne podudaraju se s obrađenim gradivom


Studentica Farmaceutskog fakulteta u Tuzli Šejla Šabić tvrdi da nema načina da vježbe budu održane online te da ništa ne može zamijeniti rad u laboratorijama, piše Studomat.ba.


Ističe da se i tokom polaganja ispita studenti suočavaju s nizom problema, navodeći da je gradivo u nekim slučajevima preopširno, a u drugim pak šturo objašnjeno i često se ispitna pitanja ne podudaraju s obrađenim gradivom niti ih ima u preporučenim i dostupnim materijalima za učenje. Mišljenja je da postoje profesori i asistenti koji su se odlično snašli u predavanju i komunikaciji sa studentima online putem, ali ima i onih koji su zakazali.


Mnogo toga odvlači pažnju tijekom online predavanja


Asistentica na Filozofskom fakultetu u Tuzli dr. Amela Delić smatra da je novim načinom studentima teže pratiti nastavu, jer su u online nastavi okruženi i različitim podražajima svojih elektronskih uređaja.


"Sve to odvlači pažnju, iako online nastava ima i svojih prednosti. Neke primjere možemo odmah pogledati, svi imamo pristup laptopima i internetu, možemo odmah završiti vježbe i postavljati u Google učionicu", kaže Delić.


Studentica Strojarskog fakulteta Lejla Avdić kaže da je za nju prva razočaravajuća situacija bila kada se asistent na tom fakultetu zarazio, a za vrijeme dok je bio na bolovanju nitko nije određen kao njegova zamjena. Smatra neodgovornim da u jeku pandemije fakultet bude, kako je rekla, nespreman na eventualne zaraze zaposlenika.


>>>Nedovoljno prakse? Studenti stomatologije u problemima: Zbog korone će ponavljati godinu studija<<<


S druge strane, i nakon godinu dana neki od uposlenika se, stava je, i dalje ne snalaze s platformama na kojima se nastava obavlja online, pa izbjegavaju i da je drže. Tu su i stručni suradnici iz prakse koji jednostavno od posla ne stignu održavati i vježbe.


Studenti medicine već godinu dana van klinika


Studenti Medicinskog fakulteta u Tuzli su van klinika skoro godinu dana te su i oni nezadovoljni načinom na koji je organiziran sistem obrazovanja. Student pete godine Medicinskog fakulteta u Tuzli Samir Mehinović napominje da je neophodno, da bi jedan student korektno usvojio znanja i vještine, da neke stvari vidi praktično i na taj način razumije materiju.


"Dakle teorija plus praksa su suština medicine. Na ispitima neke stvari ne možemo tako približno ‘dočarati’ jer ne znamo, nismo vidjeli. Drugi veliki problem i za studente i za profesore jesu prostori za ispit. Krizni stožer trenutno dozvoljava samo 20 osoba u zatvorenoj prostoriji. To znači da profesori prave po 5-6 različitih testova za jedan ispit, a taj jedan ispit se odvija cijeli dan jer se između moraju praviti pauze radi dezinfekcije i provjetravanja prostorija“, kazao je Mehinović.


Poručuje kako praktičnu nastavu i klinički centar kao bazu ne može zamijeniti ni najbolja platforma za online nastavu, a preporučuje i da se studenti medicine stave u prioritetnu grupu za vakcinaciju.


"Treba poraditi na reorganizaciji vježbi kada su u pitanju nadoknade i uključiti studente u pravo radno vrijeme pa čak i noćne smjene. To znači da bismo po tjedan dana ravnomjerno raspoređeni bili samo na ginekologiji, dok bi drugi za to vrijeme bili samo na kirurgiji, pedijatriji ili nekom drugom odjelu. Tjednom rotacijom bi vrlo brzo nadoknadili izgubljeno jer bismo bili aktivno uključeni praktični rad. Mnogi od nas bi pristali na to pa makar i volonterski", navodi on.


izvor: Studomat.ba

Još vijesti