Mojfaks.hr u Akademska četvrt

Studenti ocijenili zaposlenike student-servisa: Evo gdje ćete uz ugovor dobiti smiješak, a gdje živčani slom

Tri su punkta na kojima studenti provode vrijeme tijekom fakultetske 'karijere': studentski centri sa svojim student-servisima, menze i knjižnice. Budući da mnogi studenti rade, moraju svoje studentske ugovore podizati u student-servisima pa samim i neizbježno komunicirati sa zaposlenicima koji se nalaze s druge strane šaltera.

4. travnja 2018 17:05
Slika nije pronađena

Slika nije pronađena Foto: MojFaks

Obavljanje studentskih poslova odvija se preko student-servisa koji posreduju između poslodavaca i posloprimaca (studenata). Studenti koji su barem jednom "podigli" ugovor u student-servisu znaju da je cijeli postupak dugotrajan i nelagodan kada ondje rade neljubazni zaposlenici. Kada znamo da nas s druge strane šaltera čeka mrki pogled bezobraznog osoblja, tada u student-servis odlazimo s grčem u želucu i uz prethodnu psihičku pripremu u trajanju od nekoliko dana.


Foto: Darko Ba/arhiva MojFaks

Poantu ste dosad sigurno shvatili – studentima je lakše kada su zaposlenici student-servisa ljubazni i profesionalni (isto je i s tetama u fakultetskim referadama). Čitajući komentare na službenim Facebook stranicama različitih studentskih servisa u Hrvatskoj te u razgovoru sa studentima iz raznih hrvatskih sveučilišnih gradova, može se zamijetiti da su studenti iznimno zadovoljni zaposlenicima nekih servisa, a s nekima apsolutno nezadovoljni jer ih smatraju neljubaznima.

Osoblje zagrebačkog student-servisa zasad na vrhu po neljubaznosti


Kroz razgovor sa studentima iz različitih gradova (pa samim time iz različitih student-servisa) saznali smo kako kotiraju zaposlenici tih servisa. Tako smo doznali kakva su im iskustva s osobljem student-servisa u sklopu zagrebačkog Studentskog centra, student-servisa u Osijeku, Rijeci, Koprivnici, Splitu i u karlovačkom Student-servisu.


Foto: B.Zlomislić/arhiva MojFaks

Sudeći po odgovorima studenata s kojima smo pričali na ovu temu, zagrebački Student-servis zasad je na dnu kada je riječ o ljubaznosti ljudi koji ondje rade. Studentica Geodetskog fakulteta u Zagrebu nezadovoljna je općenito student-servisom jer smatra da isplaćivanje plaće ide presporo te da im je trebalo dva mjeseca da joj isplate novce. K tome, napominje da su zaposlenici redovito "nadrndani" te da se s njima ne može normalno razgovarati.

...Mali studentski centri bolji od zagrebačkog: SC odgovoran za najviše studenata ima najlošiju Facebook stranicu...


"Od prvog dana kad sam kročila u SC osoblje je bilo neljubazno, a ništa pretjerano se nije promijenilo ni par godina kasnije. Naravno, ima tamo i pristojnih zaposlenika, no određeni pojedinci i dalje imaju bahati stav te rade svoj posao preko volje. Fascinira me da isti tamo i dalje rade, s obzirom na kritike koje su im upućene", kaže nam studentica Digitalnog marketinga R.G.C.

Studentica M.M. sa sociologije na Filozofskom fakultetu kaže da se njene kritike zaposlenika ne odnose na sve kolektivno nego na ženski dio zaposlenika. Tvrdi da su muškarci koji rade na šalterima uvijek ljubazni, a spomenute zaposlenice neljubazne i jako nepristupačne. Spominje da je jednom bila situacija kada se žena na šalteru na nju derala bez razloga. Student A.J. učlanjen je zagrebački SC i student-servis, no, tvrdi da je njegovo iskustvo sa student-servisom u Rijeci puno bolje.

...Kruži među SC-ima: \'Crna lista\' poslodavaca postoji, ali nije dostupna studentima...


Riječki Student-servis dobio samo pohvale


"Član sam i zagrebačkog i riječkog SC-a. U Rijeci su super uslužni. Primjerice, kada ih nazovem s nekim problemom voljni su ga riješiti, a ni s isplatama isto nikakvih problema nema. Reagiraju ako poslodavac ne želi isplatiti plaću ili ako student ima neki problem s poslodavcem. Jedini minus je što nema puno poslova, i što nema donje granice satnice pa se tu i tamo pojavi poslodavac koji nudi sramotno niske satnice. S druge strane, zagrebački SC je druga priča. Poslova ima, i satnice su u redu, ali sve probleme s poslodavcem student mora riješiti sam ili preko odvjetnika. SC se uopće ne miješa. Na šalterima je dobar dio zaposlenih mrzovoljan, redovi su izuzetno dugi, često kada i dođeš na red šalju te po šifru poslodavca koju ne žele sami pogledati na računalu pa opet završiš na kraju reda"
, komentira A.J.

"Za razliku od ostalog šalterskog osoblja na faksu, kao na primjer tete u referadi. Žene na šalteru studentskog servisa u Rijeci su uvijek bile korektne...nisam bila često kod njih, ali kad jesam, nisu podizale glas, trudile su se brzo rješavati stvari i dati odgovore na postavljena pitanja."
, ispričala nam je bivša studentica psihologije A.V. iskustva s riječkim student-servisom.


Foto: Darko Ba/arhiva MojFaks

Prolazeći komentarima na Facebook stranici student-servisa Zagreb primijetili smo komentar od prošlog mjeseca u kojem student ekonomije F.M. govori o tome da zaposlenici uopće nisu krenuli s poslom na vrijeme premda postoji propisano radno vrijeme.

"Čekam u student-servisu od 7:40 do 8:05 (ima već sedam ljudi u redu iza mene) dok nas ćelavi gospodin za šalterom promatra i smješka se slažući svoje papire. Još dvoje uhljeba pridružilo mu se na šalterima prije 10 minuta, no nitko ne zove studente. Ako je radno vrijeme od 7, u 7:00 se trebaju primati stranke, a ne od 8:05... No dobro, što ja znam, ja ne radim za državne novce i na svom poslu (na koji zbog njih sada kasnim) radim budala od početka radnog vremena. Odvratno birokratsko iživljavanje nad strankama (studentima), no hajde ima smisla kada se stavi u perspektivu ogorčenosti tih djelatnika koji su svjesni da ni nisu za bolje", komentirao je student.

"Što se tiče zaposlenika na šalteru SC-a u Zagrebu nisam imala pretjerano neugodna iskustva, oni drže tu razinu pristojnosti na nivou, ovisno kakav im je dan, možda ako sam svega dva puta naletjela da su bili malo bahatiji, ali to me nije dirnulo, kao ono kad sam putem telefona razgovarala sa student-servisom. Kada pričam svojim prijateljima o tome svi mahnu rukom \'Ah ništa se nemoj čuditi to je normalno\'. Ja razumijem da svatko od nas ima loš dan, ali na radnom mjestu bi se trebalo znati suzdržati."
, ispričala nam je svoje iskustvo studentica Libertasa J.J.


Foto: Darko Ba/arhiva MojFaks

Dok su s jedne strane studenti ogorčeni djelatnicima u zagrebačkom servisu, studenti su sretni s drugim servisima i osobljem.

Riječi hvale stižu i za student-servise u Koprivnici, Osijeku, Splitu i Karlovcu


Budući da do još nismo upoznali studenta koji se žalio na student-servis u Koprivnici, Križevcima i Varaždinu, očekivali smo pohvale na njihov račun. I nismo pogriješili jer studenti s kojima smo razgovarali imaju samo hvalospjeve za zaposlenike.

...Posao obavljen, a love nema? Evo kako postupiti ako ti poslodavac ne želi isplatiti plaću preko studentskog ugovora...


"Za podružnicu Studentskog centra Varaždin u Koprivnici saznao sam prilikom upisa na fakultet. Od prvog dana pa sve do danas imam isključivo riječi hvale za sve djelatnike student servisa u Koprivnici. Posebno bih istaknuo Bojana Patrčevića, voditelja u SC-u, koji me skupa sa svojim kolegama bezbroj puta iznenadio ljubaznošću, profesionalnošću i ljudskošću. Komunikacija preko telefona ili maila je uvijek brza i efikasna s maksimalnom dozom ljubaznosti. Kolege čak ugovore printaju sami o svom trošku pa ga šalju poslodavcu izravno iz SC-a. Cijeli digitalni sustav pregleda ponude poslova i praćenja uplata i isplata honorara je izrazito suvremen i pregledan. Apsolutno najbolji student-servis s kojim sam se do sad susreo. Mogu biti primjer drugima", priča nam I.G., student Medijskog dizajna na Sveučilištu Sjever koji se iz Zagreba preselio u Koprivnicu na studij.


Studenti su uvijek puni riječi hvale za zaposlenike student-servisa u Koprivnici... izvor: Facebook@Student servis Koprivnica

Studentica FOI-ja E.Š. kaže da je osobljem u student-servisu Koprivnica jako zadovoljna jer kad god dođe oni su jako uslužni, nasmijani te svoj posao pokušavaju obaviti u što kraćem roku tako da se na red ne čeka duže od desetak minuta.

"Poslove koje nude poslodavci u Koprivnici osoblje objavi i na stranici Facebooka pa je posao puno lakše naći, a ponekad znaju poslati i SMS ili e-mail studentima s kontaktima poslodavaca i opisom posla koji se trenutno nude. Ako im se pošalje neki upit, često se dogodi da se odgovor dobije i izvan radnog vremena, što se od zaposlenika ne očekuje već je to njihova dobra volja", ispričala nam je E.Š.

...Čak 4 mjeseca radi puno radno vrijeme! Prosječni student mora raditi jer je siromašan - ali kada da onda studira?...


I podružnica SC-a Karlovac u Zagrebu dobro kotira pa neki studenti smatraju da je to alternativa zagrebačkom SC-u. Studentica Socijalnog rada hvali tete upravo u karlovačkom student-servisu jer su, prema njenim riječima, "najljubaznije i najdivnije". Prisjeća se da je jednom za šalter došla kada je teta koja radi zvala jednu studenticu pa joj preko telefona 15 minuta ljubazno objašnjavala što joj je sve potrebno za posao i kojim tramvajem može ondje doći.

Studentica Pravnog fakulteta u Splitu, V.Č., kaže da i u splitskom student-servisu radi ljubazno osoblje i da nije riječ o "tipičnim šalterušama" te misli da ondje isto rade studenti. Student-servis u Osijeku također je pobrao sve pohvale među studentima koji su prilično zadovoljni i zaposlenicima i uslugom. Jedna studentica je na njihovom Facebooku komentirala da su "izuzetno pristupačni i ljubazni", no i drugi čini se misle isto.


Studenti su zadovoljni i uslugom u osječkom student-servisu...izvor: ffos.unios.hr

"S osječkim student-servisom stvarno nikad nisam imala problema. Čak su me par puta znali i preko reda primiti kad sam nosila hrpu studentskih ugovora iz Zare da ovjere račun (ili što već je trebalo) da mogu te ugovore ponovno vratiti u Zaru da pošalju u Zagreb da nam isplate plaće. Stvarno su okej i susretljivi, na telefon sam ih uvijek uredno dobivala iz prve ako mi je trebala neka informacija. K tome Facebook stranica i službena internetska stranica su im ažurne, a na šalterima nikada nije bio nitko na*rkan", prokomentirala je T.D., bivša studentica Filozofskog fakulteta u Osijeku.

"Najbolji je čika Tiho Milinović iz student-servisa u Osijeku. Jednom me nazvao kada mi je kasnio honorar od poslodavca da mi kaže da ako se to ubuduće dogodi da mu odmah javim pa da on njih zove skroz dok mi ne uplate. Ažuran, simpatičan, upućen i posvećen!"
, ispričala je svoje iskustvo studentica Filozofskog fakulteta u Osijeku.

...Koliko su plaćeni najpopularniji poslovi među studentima u Hrvatskoj? Donosimo popis stvarnih satnica i poslova!...


Isto nam potvrđuje i studentica s osječke Ekonomije koja tvrdi da joj nikada nisu pravili nikakve probleme u student-servisu i da su joj uvijek papirologiju rješavali jako brzo. Nažalost, iz razgovora sa studentima i komentarima može se zaključiti da zagrebački SC s najvećim student-servisom ponovno na dnu kada je riječ o usluzi.


Foto: arhiva MojFaks

Podsjećamo, nedavno smo pisali članak o komunikaciji studentskih centara (ujedno i servisa) na društvenim mrežama te objavljivanju obavijesti za studente i novih poslova gdje je također SC Zagreb bio na dnu jer nisu ažurirali Facebook od srpnja 2017.

S druge strane, manji centri i servisi, o kojima smo i sada pisali, vode dobru komunikaciju na društvenim mrežama te studente na vrijeme obavještavaju o različitim stvarima. Sudeći po komentarima studenata, zagrebački SC treba poraditi na komunikaciji sa studentima, baš kao i zaposlenici student-servisa.

Ivana Petrić
foto: scst.unist.hr

Još vijesti