E.M. u Akademska četvrt

Što umjetna inteligencija ima za reći o štetnom utjecaju nje same na obrazovanje?

Poboljšanje ili šteta?

23. veljače 2023 13:23
Umjetna inteligencija i obrazovanje

Umjetna inteligencija i obrazovanje Foto: Pexels

Pitali smo popularni Chatbot GPT što ima za reći o problemima koji se već pojavljuju u obrazovanju, a bit će ih samo sve više. Naime, mnogi su profesori zabrinuti kako učenici i studenti više neće koristiti vlastiti mozak, već umjetnu inteligenciju koja je iz dana u dan sve naprednija.

Evo kakav smo odgovor dobili: 

„S obzirom na to da je umjetna inteligencija postala sve prisutnija u našim životima, postavlja se pitanje o njenom utjecaju na obrazovanje. Tehnologija je omogućila poboljšanje mnogih aspekata obrazovanja, ali također je moguće da uzrokuje i štetu.

Jedan od najučestalijih problema uzrokovanih umjetnom inteligencijom je zamjena ljudskog rada. Umjetne inteligencije mogu se koristiti za automatizaciju i optimizaciju procesa obrazovanja, što može uzrokovati gubitak radnih mjesta. To bi moglo dovesti do smanjenja broja profesora koji se bave obrazovanjem, što bi moglo utjecati na kvalitetu obrazovanja.

Umjetna inteligencija također može imati negativan utjecaj na ljudsku kreativnost. Za razliku od ljudi, umjetna inteligencija ne može biti kreativna i osmisliti nove ideje. Umjetna inteligencija se može koristiti za automatizaciju zadataka i procesa, ali ne može biti kreativna. To može dovesti do smanjenja kreativnosti među učenicima i profesorima, što bi moglo imati štetne posljedice.

Umjetna inteligencija također može imati utjecaj na ponašanje učenika. Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju može dovesti do smanjenja motivacije učenika i povećati rizik od ovisnosti o tehnologiji. Također, može doći do smanjenja koncentracije učenika, što bi moglo utjecati na kvalitetu obrazovanja.

Uz sve to, postoji i rizik da umjetna inteligencija može biti korištena na nezakonit način. Postoji mogućnost da se podaci koji se koriste u obrazovanju mogu iskoristiti u cilju prisiljavanja učenika na određene postupke, što bi moglo imati štetne posljedice.“
 

Na upit postoji li opasnost plagijarizma kod korištenja ChatGPT-a dobili smo dosta kraći odgovor:

„Ne, ChatGPT se koristi za pružanje informacija, savjeta i preporuka, a ne za kopiranje i objavljivanje sadržaja drugih autora.“

Ono što nas je pozitivno iznenadilo i što smatramo da bi učenicima, studentima, ali i profesorima moglo biti korisno jest pomoć pri traženju literature: 

ChatGPT odgovor ChatGPT odgovor Foto: Screenshot

Još vijesti