V.F. u Akademska četvrt

Studenti kreirali novu aplikaciju za turiste: Korisnici će postati dio zvučne proširene stvarnosti

Korisnici će čuti topot konja, klesanje kamena i vježbanje gladijatora.

29. Siječnja 2024 11:06
Aplikacija će omogućiti zabavnije razgledavanje

Aplikacija će omogućiti zabavnije razgledavanje Foto: Canva

Trenutno učiš punom parom i trudiš se dati sve od sebe. Ipak, možda ti motivacija polako nestaje. Ova će te priča inspirirati i dokazati ti da se uvijek isplati truditi.

Tim studenata s FESB-a se pohvalio novom aplikacijom za turiste koju su sami kreirali. Naime, grupa studenata računarstva koju čine Klara Bruna Tomić (22), Marino Jurić (23) i Matej Vuko (23) i njihov profesor Marjan Sikora (51) su se prijavili na natječaj GROWit na kojem su osvojili malo više od 6500 eura, a radi se o programu poticanja poduzetništva na području Splitsko-dalmatinske županije. Sredstva su im omogućila poslovanje u prvoj godini i kupnju opreme i softvera potrebnog za realizaciju projekta te realizaciju marketinških aktivnosti.

Sada su pokrenuli i vlastiti startup pod imenom Soundscaper.

„Jedan sastanak posebno se ističe u našem sjećanju – dan kada smo online registrirali našu tvrtku. Nakon što smo izvršili posljednji klik, na trenutak smo zastali, gledajući se u tišini i nevjerici, svjesni da smo napokon ostvarili ono što smo dugo planirali. Taj trenutak, kada smo nazdravljali sa šampanjcem u plastičnim čašama, ostaje nam u trajnom sjećanju kao simbol našeg postignuća i zajedništva, trenutak koji nikada nećemo zaboraviti“, rekla je studentica Klara za Slobodnu Dalmaciju.

Turisti će postati dio proširene stvarnosti

Inače, Soundscaper je mobilni audio turistički vodič sa zvučnom proširenom stvarnosti. Aplikacija vodi posjetitelja u razgledavanju lokacije kroz predefiniranu rutu, upućujući ga kako doći do pojedine točke interesa. Kada korisnik dođe do atrakcije koju želi razgledati, vodič mu zvučnim putem, preko slušalica, daje zanimljive informacije o njoj.

Za cijelo vrijeme dok posjetitelj hoda tražeći pojedinu točku i za vrijeme razgledavanja, korisnik na slušalicama čuje 3D zvukove karakteristične za razdoblje u kojem je atrakcija koju razgledava nastala. Primjerice, ako je ona iz doba Rimskog Carstva, čut će razgovor ljudi na latinskom jeziku, vježbanje gladijatora, topot konja i zvuk kočija, klesanje kamena i slično.

Kreiranju aplikacije je pridonijelo istraživanje prof. Marjana Sikore o zvučnim kulisama koje je provedeno na FESB-u, a čiji su rezultati objavljeni u članku „Soundscape of an Archaeological Site Recreated with Audio Augmented Reality“ 2018. godine. Sama aplikacija još nije na tržištu jer je trenutno u fazi razvoja, ali će na tržište stići već ovog ljeta.

Još vijesti