L.B. u Akademska četvrt

Studenti padaju na ispitima zbog „korona-ocjena“?! „Upisali su studij za koji nisu bili spremni…“

Na britanskim sveučilištima tijekom 2021. godine tražilo se mjesto više kako bi primili sve maturante željne studiranja.

11. Siječnja 2023 12:39
U srednjoj odličan, na faksu jedinice?!

U srednjoj odličan, na faksu jedinice?! Foto: Antonio Guillem via Shutterstock

No, čini se da su odlične ocjene kojima su se dičili maturanti poklon iz vremena pandemije te da nisu svi jednako spremni na fakultetske obaveze.

Naime, velik broj mladih odustaje od studiranja jer ne mogu položiti ispite i predati seminare i radove u sklopu studijskog programa. Ben Calvert, prorektor Sveučilišta u Južnom Walesu tvrdi da se 6,1 posto manje studenata vraća na fakultete 2022./20223. godine u usporedbi s prethodnom, piše britanski Telegraph.

“Znamo da je ukidanje testova A razine i takozvana inflacija odličnih ocjena i drugih kvalifikacija ostavila traga, također znamo da je trend djelomičnog rješavanja fakultetskih obaveza zapažen na našim lokalnim koledžima“, napisao je u službenome dopisu poslanome zaposlenicima spomenutog sveučilišta.

„Napuhane“ ocjene daju lažan privid znanja

Rekordan postotak učenika A razine, njih čak 44,8 posto, ocijenjeno je ocjenom 5 ili čak 5+ tijekom 2021. godine dok je taj postotak 2019. godine iznosio samo 25,5 posto. Prošle godine, postotak je umanjen na 36,4 posto, nakon vraćanja usmenih ispita uživo te ponovnog uvođenja rigoroznijih provjera znanja.

Djelatnici u sektoru obrazovanja upozoravali su na opasnosti inflacije ocjena. Barnaby Lenon, predsjednik Nezavisnog vijeća škola apelirao je na nadležne da još prošloga ljeta u potpunosti vrate pred-pandemijske provjere znanja i ispite u škole.

“Važno je da inflacija splasne, jer 'napuhane' ocjene daju lažan privid znanja i razumijevanja kod učenika. Zbog ovoga mogu upisati studije za koje nisu u potpunosti spremni“, kazao je Lenon.

„Nisu dobili objektivnu informaciju o svome znanju”

I Alan Smithers, ravnatelj Centra za edukaciju i zapošljavanje pri Sveučilištu u Buckinghamu, smatra da su nastavnici tijekom pandemije bili „predarežljivi“. „Ovo je umanjilo točnost ocjena i njihovu moć da izdvoje kandidate za upis na fakultete. Ovakve ocjene također znače da mladi nisu o sebi dobili objektivnu informaciju“, smatra Smithers.

Sve veći broj mladih koji odustaju od fakulteta objašnjava se i porastom troškova života, živahnim stanjem na tržištu rada nakon pandemije, ali i poremećajima mentalnog zdravlja s kojima se bori mnogo studenata.

Iako je prošle godine rekordan broj maturanata upisan na fakultete u Velikoj Britaniji, sve više mladih pita se pružaju li tamošnji studiji povoljan omjer cijene i kvalitete.

Anketa koju je krajem 2022. godine proveo britanski Ured za nacionalnu statistiku pokazala je da se svaki četvrti student dodatno zadužio zbog sve skupljih troškova života, a čak trećina ispitanika izjavila je da ne vjeruju da će nastaviti s obrazovanjem nakon što privedu kraju aktualni studij.

izvor: telegraph.co.uk