P.S. u Karijera

Bivša studentica otkriva nehigijenske uvjete poznatog zagrebačkog restorana: „Nije se očekivalo da imamo sanitarnu“

Djevojka koja je završila fakultet se prisjetila studentskih dana, ali i studentskog posla u jednom poznatom zagrebačkom restoranu koji u posljednje vrijeme zaprima sve više negativnih pritužbi kupaca.

20. ožujka 2023 11:54
Meksička hrana.

Meksička hrana. Foto: Jarett Lopez/Unsplash

Potraga za studentima radnicima ogromna je u posljednjih nekoliko godina. Tome doprinosi i egzodus mladih radnika u inozemstvo, zbog čega Hrvatska svjedoči manjku radne snage u usporedbi s količinom poslova i radnih mjesta koja su dostupna.

No, studenti upravo u tim situacijama trebaju biti pažljivi, s obzirom na to da su pojedinim poslodavcima upravo oni jedina „slamka spasa“ u takvoj situaciji. To često može rezultirati negativno, za studenta, ali i poslodavca tog objekta, kao što je i slučaj kod naše sugovornice.

Naime, u Zagrebu je već godinama popularan mali restoran meksičke hrane. Mnogi vjerojatno već pretpostavljaju da se radi o Paniju. Godinama slove kao jedan od najboljih street food restorana u Zagrebu, s odličnom ponudom, ali i cjenovno prihvatljivom ponudom.

Međutim, u posljednje se vrijeme mogu čuti većinom negativne recencije.

Glasine kruže i po TikToku

„Tračevi“ su počeli kružiti i TikTokom gdje se djevojka koja je naručila hranu iz navedenog restorana naposljetku njome i otrovala. Ona nije jedina koja se požalila na Pani, s obzirom na to da i recenzije na Googleu, u posljednjih nekoliko mjeseci, dokazuju isto.

@s.lada.k

🚩🚩🚩

♬ Donna Carmen - Pink Noisy

To nam je potvrdila i ova bivša studentica koja je imala priliku u navedenom restoranu raditi tijekom svojih studentskih dana. Iako je tome prošlo već nekoliko godina, kvaliteta je već tada jenjavala, a danas je, očito, na vrhuncu.

Ono što ona najviše uzima u obzir kada je riječ o padu kvalitete hrane u Paniju, jest činjenica da masovno zapošljavaju studente i da su rijetki oni koji tamo rade preko ugovora o radu. Ispričala nam je da je ona radila kao konobar, odnosno djelatnik na blagajni koji je povremeno pomagao i u drugim poslovima u restoranu.

Studenti na blagajni nisu trebali sanitarnu

No, ono što je zanimljivo jest da, bez obzira na svoju poziciju, poslodavci Panija nisu tražili izdavanje sanitarne knjižice.

„Od nas koji smo radili kao studenti, a da nismo radili u kuhinji, nije se očekivalo da imamo sanitarnu. Iz sadašnje perspektive mislim da je to pogrešno jer bez obzira na to što si radio na blagajni, radiš u restoranu na pola metra od kuhinje, prolaziš kroz nju, a ponekad i pomažeš u nekim stvarima koje se rade u kuhinji.

Međutim, s obzirom na to da smo bili studenti nismo toliko o tome razmišljali jer je u pitanju privremeni posao, kratkog trajanja, i većina ljudi jako je brzo odlazila pa nismo htjeli raditi probleme“, rekla je bivša studentica za Moj faks.

Studenti masovno dolaze i odlaze

To je samo jedan od propusta ovog restorana koji unazad nekoliko godina masovno zapošljava studente, koji se tamo ne zadržavaju dugo, što je sigurno jedan od razloga zbog kojeg je pala kvaliteta restorana.

„Zašto bi student bio zaposlen u kuhinji restorana? Njima je najlakše zaposlitistudenta jer će njih i najmanje platiti, plus sve ove ostale pravne i ostale troškove koje snosi ugovor o radu, ali opet, je li pametno zaposlit nekvalificiranog studenta u restoranu gdje ga učiš cijeloj pripremi u kuhinji, s manjkom prethodnog iskustva? Samim time što studentima i treba fleksibilno radno vrijeme, i time onda pada generalna kvaliteta restorana zbog konstantnog odlaženja i dolaženja novih studenata koje treba ispočetka obučavati u kuhinji“, ističe.

Pojedini se žalili i na trovanje hranom

Kada se radi o kvaliteti hrane, zbog koje kupci često ostavljaju negativne recenzije gdje ih čak optužuju i za trovanje, ova je studentica bila svjesna i te negativne činjenice dok je radila tamo, s obzirom na broj pritužba koje su zaprimali, čak i na dnevnoj razini.

„Higijenski uvjeti u restoranu bili su jako loši. Osim toga, prostor za kuhinju je izrazito malen, napravljen je improvizirano, kao kada je npr. u Zagrebu Burger Fest i sada oni improviziraju kuhinju jer je to samo privremeno, a ovo je stalno, konstantno, s drugačijim uvjetima“, napomenula je, a dodaje i da od prijašnjeg oduševljenja ovim restoranom koje se odnosi na prije nekoliko godina, kupci su se često žalili uživo, ali i preko aplikacija za dostavu hrane.

„Mnogi nisu bili zadovoljni sa sve manjim porcijama, s cijenama koje su išle sve više, a činjenica je da se Pani kvalitetom srozavao. Žaljenje je bilo i na dnevnom nivou, pogotovo vikendom kada je bio veći promet“, rekla nam je.

Ona se tamo nikada nije otrovala hranom, međutim, i kada je konzumirala hranu na radnome mjestu, osjećala je nelagodu u želucu zbog količine masti i začina.

Upravo studenti bili optuženi od strane poslodavaca

Zanimljivo, poslodavci su optuživali zaposlenike za negativne recenzije i konstantno žaljenje gostiju.

„Mi smo uvijek bili krivi za nešto. Bilo je, naravno, naših propusta, ali je to stvarno bilo u malom postotku. Ne mogu ja biti kriva zato što je gost dobio hladnu ili pokvarenu hranu ako je moj posao da ja nju spakiram i izdam račun te ju predam dostavljaču“, govori nam i zaključuje da i neorganiziranost predstavlja jedan od većih problema zbog kojih je kvaliteta upitna, a i činjenica da u Paniju pretežito rade studenti koji se izmjenjuju i nisu kvalificirani za takvu vrstu posla.

„Kada zaposlenici odlaze na mjesečnog bazi, onda znači da nešto ne štima, pogotovo u ovakvoj vrsti restorana koji je street food nego restoran jer oni nemaju unutarnji prostor gdje gosti jedu“, dodaje bivša studentica.

 

Još vijesti