MojFaks u Karijera

Studentski startup „Do More“ dvojice FOI-jevaca nakon samo dva mjeseca kreće i na azijsko tržište

Sjećate li se alumni studenata FOI-ja, Filipa Bela i Jakova Glavine, koji su početkom jeseni ove godine pokrenuli studentsku startup tvrtku Do More?

30. studenog 2022 14:43
Novi ured Do More, Tehnološki park Varaždin.

Novi ured Do More, Tehnološki park Varaždin. Foto: FOI, PR

Radišni dvojac posao je u samo nekoliko mjeseci dodatno proširio, i nakon američkog, momci kreću i na konkurentno azijsko tržište!

O čemu se radi i kako su svoj startup pozicionirali na stranom tržištu, uz operativnu i financijsku podršku svog matičnog Fakulteta, pročitajte u nastavku.

Prvi klijent velika američka konzultanstka kompanija

Startup DoMore dvojice mladih poduzetnika svoj je poslovni put već u samom početku pronašao na američkom tržištu i to za veliku konzultantsku kompaniju u Teksasu, za koju im upravo ovaj FOI-jev startup razvija kompletnu platformu za konzultantske usluge. Ova studentska tvrtka u svom portfoliju nudi usluge razvoja mobilnih i web aplikacija, custom backend rješenja te realizaciju projekata od ideje do finalnog rješenja.

„Do prvog klijenta došli smo zahvaljujući studentskom networkingu, koji je značajno zastupljen na našem Fakultetu, a zahvaljujući brojnim studentskim prilikama i ovom programu imamo perspektivu za brz napredak i širenje i prema drugim IT tržištima“, izjavio je najesen, prilikom potpisivanja ugovora o ulasku u Startup@FOI program s FOI-jem, bivši student i mladi startup poduzetnik Filip Bel.

Jakov i Filip u uredu Do More, Tehnološki park Varaždin. Jakov i Filip u uredu Do More, Tehnološki park Varaždin. Foto: FOI, PR

Već danas kaže, s poslovnim partnerom i kolegom iz studentskih klupa Jakovom Glavinom, razvija svoj proizvod za azijsko tržište, koji će klijentu u Singapuru uštedjeti milijune dolara.

Kako se osjećate kao najmlađi startupovci u novom uredu Tehnološkog parka?

Osjećaj je super, konačno smo se u potpunosti smjestili u Tehnološkom parku i imamo malo predaha u tom smislu, ali uvijek ima mogućnosti za poslovne suradnje s klijentima i tu smo uvijek spremni za nove prilike. Činjenica da su se upornost i trud koji ulažemo isplatili daje nam veliku motivaciju da tako i dalje nastavimo.

Na čemu trenutno radite najviše?

Trenutno smo maksimalno posvećeni radu na tri projekta, koja imamo ugovorena s dva velika klijenta. Što se tiče same domene tih projekata, pokrivamo problematiku kao što je e-commerce i digitalizacija lanca nabave, a za realizaciju tih projekata razvijamo web i mobilne aplikacije pa s te strane možemo reći da smo pokrili sve „fronte”.

Vaš sustav koji razvijate za američkog klijenta sada koristi već više od 2600 konzultanata, u kojoj je fazi projekt i kako napreduje?

Usvajanje sustava od strane konzultanata napreduje vrlo brzo što nam predstavlja odličnu povratnu informaciju. Osim toga, primamo hrpu povratnih informacija od krajnjih korisnika što nam u konačnici omogućava da sustav poboljšamo i samim time njima olakšamo korištenje istog za realizaciju svojeg poslovanja. Klijent za ovaj projekt ima velike ideje i proširuje načine primjene na različite industrije što nam otvara mnoga vrata za daljnju i dugoročniju suradnju.

Širite se i na azijsko tržište – o čemu se radi?

Radi se o velikom klijentu iz Singapura za kojeg ćemo raditi na nizu sustava kojima će se ostvariti digitalizacija poslovnih procesa poduzeća. Neki od njih su sustav za analizu narudžbi i lanca nabave, sustav za upravljanje proizvodnim procesima, a kasnije i recruitment sustav za ljudske resurse.

S obzirom na to da se trenutno dio poslovanja vodi ručno u Excel tablicama i flomasterom na bijeloj ploči, takav je način podložan mnogim greškama, pa postoje predviđanja klijenta da ako se razviju dobri alati koji će navedene procese automatizirati i digitalizirati, u samoj proizvodnji će se uštedjeti milijuni dolara.

Imate li nekih poteškoća na koje ste naišli do sada u procesu pokretanja startupa i kako ste doskočili tom problemu?

Općenito je pokretanje startupa nešto što nam je bilo sasvim novo i nije nešto o čemu smo imali prilike naučiti ranije, tako da je u tom procesu bilo dosta nepoznatih pojmova što je zahtijevalo puno istraživanja i raspitivanja.

Smatramo da je ključ rješavanja pojedinih problema na koje smo naišli bila velika upornost te, koliko god je proces bio zahtjevan, odluka o pokretanju startupa bila je ispravna i omogućila nam je stjecanje vrijednih znanja iz tog područja.

Ne sumnjamo da će Filip i Jakov i dalje širiti svoju mrežu klijenata i napredovati munjevitom brzinom u poslovnom svijetu.