
Tek što otvorimo oči ujutro i ugasimo svoj jutarnji alarm, otvaramo društvene mreže i krećemo scrollati.
Nakon pregleda dnevnih vijesti i nekoliko Instagram storyja naših prijatelja, vrijeme je za memeove, slike ili video isječke životinja ili nekih zabavnih i smiješnih situacija.
Memeovi su tokom godina postali svojevrsna vrsta komunikacije gdje kroz sliku i tekst govorimo ili izražavamo neku svoju životnu situaciju, mišljenje ili osjećaje, a sve to kroz humornu notu.
Memovi nam poboljšavaju raspoloženje
Novo istraživanje koje je provela tvrtka Sky Mobile, otkrilo je da se gotovo svaki treći Britanac okreće društvenim mrežama radi svakodnevnog povećanja pozitive, njih 31 posto, s još 23 posto njih koji su naveli memeove, video isječke životinja i nasumične činove ljubaznosti kao sadržaj koji najviše podiže raspoloženje britanske nacije.
Studija je provedena na više od 2 tisuće odraslih Britanaca pokazala je da više od polovine ispitanika, njih 51 posto, voli koristiti pametne telefone za traženje uzbudljivog sadržaja, a gotovo polovica, njih 45 posto, slaže se da, kada gledaju pozitivne i inspirativne priče i objave na društvenim mrežama, da im to podiže raspoloženje.
Rezultati su potaknuli Sky Mobile da se udruži s Vanessom King, stručnjakinjom za pozitivnu psihologiju koja je ujedno i članica odbora Action Hor Happiness kako bi dublje istražili navike Britanaca na internetu i kako mogu koristiti svoje pametne telefone za lak pristup „veselom“ sadržaju 24/7.
Pozitivan sadržaj nas potiče da budemo bolji
Uz sadržaj o životinjama i objave o ljubaznosti, druge najpopularnije vrste pozitivnog sadržaja na društvenim mrežama koje ljudi gledaju su memeovi, bezbrižne video isječke „Kada nešto pođe po zlu“, njih 16 posto, i njih 15 posto gleda fotografije i video zapise s putovanja ili odmora i 29 posto njih koristi društvene mreže za podizanje raspoloženja povezivanjem s obitelji i prijateljima.
„Ono što konzumiramo online utječe na to kako se osjećamo“, komentira Vanessa King za Sky. „Čak i mala pozitivna poboljšanja raspoloženja mogu napraviti razliku, i to ne samo da se osjećamo dobro. Znanost pokazuje da se to može i zbrajati. Na primjer, pomaže nam da budemo otvoreniji prema drugima, fleksibilniji u svom razmišljanju i bolji u kreativnom rješavanju problema“, kaže stručnjakinja.
Kad nam je teško - memovi
Zdravi načini šaljivog nihilizma također mogu biti dobri za nas, a Vanessa kaže da je važno da se općenito okrenemo memeovima koji imaju pozitivnu poruku za najbolji utjecaj na um – posebice kada nam je teško.
„Pronalaženje izvora optimizma važno je za sve nas. Ne damo da to može potaknuti naš osjećaj nade i empatije, već može i povećati vjerojatnost da ćemo učiniti i nešto dobro za druge“, tvrdi stručnjakinja.
Nije neka novost da se svi okrećemo društvenim medijima nekoliko puta dnevno kako bi provjerili najnovije vijesti na društvenim medijima. I sam kraj dana se pokazao kao najčešće vrijeme kada ispitanici traže svoj dnevni pozitivni „boost“, s 14 posto ispitanika, dok njih 10 posto to radi odmah ujutro. Ljudi provode u prosjeku 2 sata dnevno tražeći pozitivan sadržaj, a što se čak povećava na 4 sata za osobe od 16 do 24 godine.
Oznakon na meme širimo pozitivnost
Kada je u pitanju širenje pozitivnosti, 19 posto ispitanika je kazalo da će poslati objave svojim prijateljima ili obitelji, njih 15 posto će ih označiti u objavi, a 43 posto njih tvrdi da to radi kako bi ih nasmijalo.
„Konstruktivno povezivanje s ljudima do kojih nam je stalo i činiti ljubazne stvari za druge važno je za svačiju sreću i dobrobit. Tome pridonosi i pokazivanje da mislimo na druge kroz dijeljenje pozitivnog sadržaja za koje mislimo da će i njima podići raspoloženje“, dodaje Vanessa.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da čak trećina ispitanika, njih 35 posto prestaje pratiti račune na društvenim mrežama koji im ne podižu raspoloženje. “Važno je da smo svjesni kako društveni mediji utječu na naše raspoloženje i da upravljamo onome čemu pristupamo“, zaključuje Vanessa.
Izvor: skygroup.sky