S.D. u Nakon predavanja

Jesi li studenti zadovoljni javnim prijevozom u Zagrebu? „Kasne po 45 minuta i onda još imaju obraza tražiti da kupujem kartu!“

(Ne)zadovoljstvo zagrebačkim javnim prijevozom tema je o kojoj se zaista često raspravlja.

28. listopada 2022 14:17
Kako opravdati kašnjenje s prve stanice?

Kako opravdati kašnjenje s prve stanice? Foto: Nattawit Khomsanit via Shutterstock

Od teoretičara zavjere koji smatraju da usluga javnog prijevoza ne bi trebalo finnacijski kompenzirati, preko onih koji se na sam spomen pojma javnog prijevoza osjećaju nelagodno pa sve do onih koji smatraju da je javni prijevoz u Zagrebu dobro povezan i organiziran, svi sugrađani i korisnici javnog prijevozao njemu imaju mišljenje.

S obzirom na to da javni prijevoz dobrim dijelom koriste ekonomski ugrožene skupine poput studenata i umirovljenika, koji ne posjeduju vlastite aute ili ih nisu u mogućnosti voziti, njihovo mišljenje o istom sigurno je od velike važnosti.

Iz tog razloga smo nekolicinu studenata zamolila da s nama podijele svoje stavove i ideje o unaprjeđenju javnog prijevoza na području glavnog i najvećeg grad Hrvatske.

Studenti Zagrepčani zadovoljni, drugi malo manje...

Bitno je istaknuti da su tako (velikom većinom) studenti koji su porijeklom Zagrepčani najčešće izražavali da su zadovoljni istim, dok su studenti koji nisu naviknuti na ovakav način prijevoza te nisu iz Zagreba, pri razgovoru, javni prijevoz opisali kao neučinkovit ili čak „očajan”.

Studenti u javnom prijevozu, autobusna linija 236 Studenti u javnom prijevozu, autobusna linija 236 Foto: S.D., MojFaks

Tako student računarstva, Jurica ističe kako je generalno zadovoljan javnim prijevozom.

„Moje zadovoljstvo javnim prijevozom varira iz dana u dan, u većini slučajeva je u mom dijelu grada točan i dovozi me na vrijeme gdje treba, autobusi koji nemaju klimu su smrt po ljeti to je jedini prigovor, a HŽ neću komentirati, apsolutna katastrofa, nikad ne dolazi na vrijeme“, rekao je.

Dora, porijeklom iz Zagreba, tvrdi da je također općenito zadovoljna istim, ali ističe problem manjka noćnih linija.

„Inače većinom mi je okej ako busevi i tramvaji dolaze po rasporedu (što je rijetko), ali noćne linije su za glavni grad Hrvatske bas teška koma“, kazala je ova studentica komunikologija.

Studentica VERNA, koja se nedavno preselila u Zagreb, izražava svoje nezadovoljstvom organizacije prijevoza putem gradskih tramvaja ili autobusa te navodi kako se teško oslanjati na redovitost linija, dok studentica Lara ne krije svoje razočarenje istim.

„Smatram kako Zagreb ima ozbiljan problem s javnim prijevozom. Ne nude se moguće alternative osim ZET-ovih linija, poput adekvatnih biciklističkih traka, stoga je u određenim satima nemoguće ući u bus ili tramvaj“, ističe ova studentica sociologije.

Ante, student prava, ističe da je vrlo zadovoljan javnim prijevozom u glavnom gradu Hrvatske.

„Raspored vožnji je relativno smislen, tramvaji na stanice dolaze i odlaze načelno po zadanom vremenu i dovoljno učestalo, a u mom dijelu grada nema previše gužvanja po tramvajima/busevima... 8/10, bilo bi mi drago da je raspored noćnih linija puno gušći“, govori ovaj student.

Najgora noćna mora svakog putnika javnog prijevoza Najgora noćna mora svakog putnika javnog prijevoza Foto: S.D., MojFaks

Studentica sociologije i komunikologije, Viktorija s nama je podijelila kako je s javnim prijevozom jako nezadovoljna te je nabrojala sve negativnosti kojih se u tom trenu mogla sjetiti.

„Javnim prijevozom nisam zadovoljna prvo zbog frekventnosti polazaka, mislim da tramvaji moraju ići češće, a zatim sama vožnja, jako neobzirno voze, zaletavaju se i naglo koče pa ljudi u tramvaju lete po svuda ako ne sjede. Što se tiče prometne povezanosti mislim da je grad okej povezan, ali da i tu postoji prostor za poboljšanje“, tvrdi Viktorija.

Neki se u vozilima javnog prijevoza osjećaju nesigurno

Viktorijinu frustraciju javnim prijevozom dijele Rea i Laura, studentice smjera mediji na Fakultetu hrvatskih studija te navode nekoliko načina na koji bi se isti moglo optimizirati.

„Javni prijevoz u Zagrebu je očajan, osim što sve kasni (i po 45 minuta i onda još moraš platiti kartu), jako često je sve i jako staro, vozila se tresu i zuje. Osjećam se jako nesigurno u njemu i već mi se puno puta dogodilo da sam morala izaći iz vlaka ili tramvaja van prije moje stanice jer se netko tamo potukao ili bio neugodan. Osjećat ću se bolje kad u sva vozila stave nadzorne kamere”, istaknula je Rea.

Optimistična Laura u javnom prijevozu Grada Zagreba vidi veliki potencijal.

„Po mom mišljenju javni prijevoz kao ideja je super i trebao bi biti češće korišten, ali u Zagrebu nije toliko dobro napravljen, niti povezan. Dođeš na stanicu Arene i onda još do Arene treba hodati 15 minuta, nema smisla. Mislim da bi to trebalo biti bolje povezano, kako bi ljudi mogli češće koristiti usluge javnog prijevoza od osobnih automobile jer bi to bila super zelena inicijativa, a ne auti za koje znamo da nisu toliko dobri za okoliš”, predložila je Laura.

Bez obzira na to jesmo li zadovoljni ili potpuno ogorčeni gradskim javnim prijevozom, svi se možemo složiti da mjesta za poboljšanje uvijek ima.

vezano Kako opravdati kašnjenje s prve stanice? Nakon predavanja Ljudi se masovno žale na ZET: Čak ni s prve stanice tramvaji ne kreću na vrijeme – nego ranije!?

vezano Komentatorima se nije svijdelo njegovo ponašanje Nakon predavanja Posvađao se s kontrolorom jer nije imao kartu pa prozvao ZET-ovce zbog 'nekulture': Ovakve reakcije sugrađana nije očekivao

vezano ZET, tramvaj Laganini Zbog susreta s kontrolorom ZET-a završila u suzama : 'Bila sam studentica, u džepu samo 10 lipa'