L.B. u Nakon predavanja

Ljudi se masovno žale na ZET: Čak ni s prve stanice tramvaji ne kreću na vrijeme – nego ranije!?

Kašnjenja u redu vožnje javnog prijevoza nisu novost, a opravdati ih se može raznim nepredvidivostima u prometu. No, kako objasniti prerane polaske s početne stanice neke linije?

29. rujna 2022 14:27
Kako opravdati kašnjenje s prve stanice?

Kako opravdati kašnjenje s prve stanice? Foto: Nattawit Khomsanit via Shutterstock

Vozni red temelje je planiranja bilo kojeg putovanja javnim prijevozom. Osim što se korisnik prijevoza oslanja na njega, i računa na njegovu točnost, svaki odgovorni sugrađanin svakako će na važan sastanak krenuti ipak dovoljno ranije, da na odredište stigne malo prije dogovorenog termina.

vezano Slika nije pronađena Laganini Nije imala kartu, ali se ipak 'izvukla' bez kazne – evo što je pokazala i rekla odlučnom ZET-ovcu

Red vožnje javnog prijevoza, kako vlakova, tako tramvaja i autobusa, moguće je pročitati na mrežnim stranicama pružatelja usluge, na svakoj stanici na kojoj čekate sredstvo javnog prijevoza, ali i na posebnim aplikacijama koje nude informacije o polasku, trajanju i dolasku vlaka, tramvaja ili autobusa, čak i u realnom vremenu (pomoću aplikacije ZET info).

Što kad prerano odlaze s prve stanice?

No, svi koji koriste javni prijevoz u Zagrebu znaju da su odstupanja od reda vožnje česta. I dok većina korisnika ove usluge tolerira kašnjenja u dolasku na posljednju stanicu ili stanicu negdje na sredini trase, na društvenim se mrežama nedavno povela rasprava o preranim polascima s početnih stanica tramvajskih i autobusnih linija, od Dupca do Remize (Ljubljanice).

"Ono što me muči već pola godine od kad se isključivo na ZET oslanjam pri odlasku na posao – tramvaji se ne drže rasporeda ni kod kretanja s prve stanice. Mahom krenu 2-3 minute ranije, a nekada i do 6-7 minuta prije rasporeda", požalio se na Redditu ovaj Zagrepčanin koji javnim prijevozom putuje do radnog mjesta.

vezano Slika nije pronađena Nakon predavanja Nekima upalio ovaj trik, drugima nije! Postoji li 'pomilovanje' u ZET-u ako vas PRVI PUT uhvate bez karte? Iskustava je hrpa...

"Trudim se uvijek doći 5 minuta ranije da doskočim ovome, no svako tol'ko ni to ne bude dovoljno. Konkretno, već 6 puta u zadnjih 10 radnih dana krenu više od 2 min ranije", tvrdi.

Ne treba posebno naglašavati da je njegova opservacija izazvala dugačku i žustru raspravu sugrađana koji dijele njegovo iskustvo.

Mnogi putnici žale se na odstupanja u voznom redu... Mnogi putnici žale se na odstupanja u voznom redu... Foto: Jelena990 via Shutterstock

"Dolazim autom do Zagreba na posao. Frend stane usput i ostavi me na tramvajskoj stanici blizu Savišća. Tri dana sam kasnio na posao jer nema tramvaja po nekom rasporedu. Dok nismo počeli ranije kretati od kuće i shvatio sam da svaki dan idu 3-7 minuta ranije od rasporeda. Svaki j*** dan se naživciram oko toga i mislio sam da samo meni smeta", piše ovaj čitatelj.

"Tramvaj nije uranio nego je dugo kasnio..."

"Na Dubcu sam često i postalo je normalno da tramvaji kreću bez ikakvog reda i rasporeda, znači vozači samoinicijativno odlučuju kad će krenuti, valjda kako im se da. Busevi često preskaču linije, pogotovo 212 i 279, kad sam se žalila ZET-u u vezi tog preskakanja rekli su mi: 'Pa piše vam da ne možemo garantirati da će bus doći na vrijeme zbog nepredvidivih uvjeta na cesti'", uključila se u raspravu jedna Zagrepčanka.

"Kad sam ih jednom zvao jer mi je tramvaj pobjegao pred nosom (krenuo 5 minuta prije nego što je trebao, dakle trebao sam imat dovoljno vremena i još čekat polazak), rekli su 'nije tramvaj krenuo ranije, nego je dugo kasnio'... U 6:45 ujutro", dodaje ovaj čitatelj uz napomenu da je ovo doživio na prvoj stanici, okretištu na Remizi.

vezano Slika nije pronađena Laganini Zbog susreta s kontrolorom ZET-a završila u suzama : 'Bila sam studentica, u džepu samo 10 lipa'

No, čini se da je ovaj problem prisutan i na autobusnim, a ne samo tramvajskim linijama, ako je suditi po iskustvima ljudi.

"Idem na autobus na Ljubljanici ( Remiza) i počeo sam već prije pola godine dolaziti 10-15min prije polaska po rasporedu jer se nikada ali baš nikada ne drže rasporeda. U početku sam mislio OK možda nisu update na web-stranici napravili i na oglasnoj ploči na autobusnoj stanici. Ali sam na kraju skužio da nema pravila, katkad krenu 5 min ranije, katkad 2-3 min. A najčešće 7-8min prije. Pretpostavljam da krenu ranije jer kad dođu na zadnju stanicu imaju dulju pauzu ? Ili ako bude gužva na cestama neće uopće imati pauze. Ne znam", podijelio je svoje iskustvo sljedeći Redditovac.

Od Vrapča do Vlaške za sat i 15 minuta

"Situacija sredinom 7. mjeseca - čekam na Ilici bus 25 minuta u 9 ujutro na potezu gdje 10 linija vozi na Črnomerec. Dolazim u 9.30 na stanicu tramvaja i sjedam u 11-icu koja taman treba krenuti za 4 min. Tramvaj krene u 42?? A po rasporedu ili ide u 34 ili u 47, jel' sad on kasnio ili ranio ili se vozi kako hoće? Ukupni put od križanja na Vrapču do Vlaške sat i 15, a nema žive duše na cesti", napisala je ova djevojka.

Osim osjećaja loše usluge i osjećaja frustriranosti koju mnogi osjećaju kad se dogode ovakve nepravilnosti u prometovanju javnog prijevoza, neki tvrde da su zbog ovakvog odstupanja od voznog reda pretrpjeli određene sankcije.

vezano Komentatorima se nije svijdelo njegovo ponašanje Nakon predavanja Posvađao se s kontrolorom jer nije imao kartu pa prozvao ZET-ovce zbog 'nekulture': Ovakve reakcije sugrađana nije očekivao

"Ja sam ih ster'o u *** kad sam kasnio na ispit pola sata i naravno pao i sad moram prenosit 8 ECTS-a i plaćat 1100 kuna", tvrdi ovaj student koji dodaje da od tog slučaja do fakulteta na ispite ide pješice, a da je i taj put krenuo sat vremena ranije.

Koliko para toliko muzike pa se šverca

Neki smatraju da zbog ovakvih odstupanja nije vrijedno plaćati dnevnu ili pretplatnu kartu pa se "švercaju". "Ne plaćam tramvaj pa se držim izreke 'kol'ko para tol'ko muzike' te me ne sekiraju ta učestala kašnjenja", dodaje ovaj Redditovac u ležernijoj maniri.

Poslali smo upit o ovim kritikama sugrađana ZET-u no do trenutka objavljivanja članka, odgovor nije stigao. Objavit ćemo ga po primitku.

****

U odgovoru ZET-a koji je naknadno stigao ovakva odstupanja od voznog reda objašnjavaju kao pokušaj normalizacije prometa.

"Redovitost polazaka prioritet je svakog prijevoznika, no vozila ZET-a su samo dio jedne šire prometne slike grada na koju utječu čimbenici poput stanja u prometu i prometovanja na zajedničkom tijelu s ostalim individualnim prometom, kao i vremenskih uvjeta, radova na trasi te drugih neplaniranih događaja na koje ZET kao prijevoznik ne može u cijelosti preventivno utjecati", odgovara nam Domagoj Zeba iz Službe za odnose s javnošću ZET-a.

Kako dalje pojašnjava, navedeni čimbenici zajedno tvore realnu prometnu sliku koja definira okvire u kojima vozilo javnog gradskog prijevoza može proći određenom dionicom, dok odstupanja uvjetovana prometnom gužvom, posebice u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, mogu obuhvatiti većim dijelom i do nekoliko polazaka.

"U slučaju spomenutih poremećaja u prometu, nadležna služba poduzima raspoložive mjere kako bi se promet u najkraćem mogućem roku normalizirao, a u određenim situacijama, nešto raniji ili kasniji polazak pojedinog tramvaja može biti dijelom takvih mjera koordinacije kako bi se ponovno osigurala odgovarajuća dinamika prijevoza na trasi i umanjila posljedica izvanrednih okolnosti na predviđena vremena polazaka", govori.

Za kraj dodaje da su u ZET-u svjesni kako su takve situacije neugodne, kako za putnike tako i za prijevoznika, no nažalost one proizlaze iz kompleksnih uvjeta gradske vožnje, kao i povremenih tehničkih poteškoća koje su s obzirom na veličinu prometne mreže povremeno neizbježne.

"Na temeljima uvažavanja korisnika i njihovih potreba, ZET izdaje potvrde o neredovitosti u prometu, tzv. e-ispričnice, a koje putnici u slučajevima značajnijih odstupanja od predviđenog rasporeda vožnje mogu zatražiti putem odgovarajućeg obrasca na internetskoj stranici ZET-a", govori za kraj.

Još vijesti