M.D. u Nakon predavanja

Što kada ti je svega previše? Prepoznaj znakove sindroma izgaranja na vrijeme!

Svjesni smo da su razlozi za stres mnogobrojni, ali oni ovise o nama i okolnostima u kojima se nalazimo.

20. Siječnja 2023 15:12
Burnout ostavlja negativne posljedice na naš organizam

Burnout ostavlja negativne posljedice na naš organizam Foto: Nataliya Vaitkevich via Pexels

Stres je postao sastavni dio naše svakodnevnice – ispiti, studentski posao s premalom plaćom, užurbanost, financijski problemi, nedostatak prijatelja… možemo nabrajati u nedogled. Svjesni smo da su razlozi za stres mnogobrojni, ali oni ovise o nama i okolnostima u kojima se nalazimo.

Ako se zbog svih navedenih situacija osjećate razočarano, iscrpljeno i bespomoćno možda ste na putu do sindroma izgaranja. Tada sve izgleda nemoguće, negativno i teško je pronaći snage za preći to razdoblje. Takve situacije mogu narušiti zdravlje, odnose s drugim ljudima i vaše mentalno zdravlje.

 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Nepopularna Psihologija (@nepopularna_psihologija)


Što je zapravo sindrom izgaranja?

Burnout sindrom ili sindrom izgaranja je stanje emocionalne, fizičke i mentalne iscrpljenosti uzrokovane pretjeranim i dugotrajnim stresom. Događa se kada osoba osjeti preplavljenost, emocionalnu iscrpljenost i nesposobnost ispunjenja stalnih zahtjeva, opisuje Kreni Zdravo. Čak ga neki nazivaju bolešću modernog doba.

Ostavlja negativne posljedice na organizam i psihičko stanje osobe, smanjuje produktivnost i iscrpljuje energiju. Dovodi osobu do stanja u kojemu ne vidi izlaz i smatra da nema smisla truditi se.

Provjeri jesi li na putu prema izgaranju

  • Osjećaš da ti je svaki dan loš?
  • Briga o faksu ili poslu iscrpljuje te i uzima dosta energije?
  • Cijelo vrijeme si iscrpljen/a?
  • Većinu dana trošiš na zadatke koji su ti dosani?
  • Osjećaš da nitko ne cijeni tvoj trud?

Kako pobijediti situaciju?

Ovih nekoliko savjeta pomoći će prebroditi teško razdoblje sindroma izgaranja. Ne zaboravite i veliku moć preventivnog djelovanja.

 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Booklover&Traveler (@citaj_knjigu)

 

Društveni kontakt je prirodni lijek

Osoba od povjerenja uvelike će pomoći u ovim situacijama. To je jedan od najbržih načina za ublažavanje simptoma. Bitno je da ta osoba zna aktivno slušati, ne mora pokušati riješiti problem. U pravilu su to osobe koje su vam najbliže.

Ograničiti kontakt s negativnim ljudima

Negativni ljudi mogu značajno promijeniti vaš pogled na svijet. Lako ih je prepoznati po tome što se uvijek žale na sve oko sebe bez ikakve želje za promjenom. To uvelike može utjecati na raspoloženje i emocije. Pokušajte se okružiti pozitivnim ljudima i naučiti kako biti pozitivan i time zaraziti ljude oko sebe. Pokrenite val pozitive!

Upoznati nove ljude

Možda na prvu pomislite da su trenutni ljudi u vašem životu dovoljni i da na tom polju nema potrebe za promjenu. Ali nikada nije kasno. Novi ljudi osigurat će svježinu i nikad ne znate što novo može donijeti.

 

@sunnyliachoi How to make friends where ever u go #advuce #relationshipadvice #datingadvice #howtomakefriends ♬ Two Weeks - Grizzly Bear

Iskoristiti moć pomaganja i davanja sebe drugima

Osjećaj da smo korisni drugim ljudima potiče u nama zadovoljstvo koje može smanjiti stres i negativne osjećaje. Nije nužno odvojiti puno vremena i truda, dovoljne su za početak male stvari u vidu ljubaznosti i prijateljskog osmijeha. Okušajte se i u volontiranju.

 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Nepopularna Psihologija (@nepopularna_psihologija)


Naučiti uzeti pauzu

Kratak odmor ne znači nužno sebičnost ili da je to potpuno krivo. Odmor je dobar način kad osjetite prve znakove situacije koja vas pritišće. Priuštite ga sebi redovno kako bi sačuvali svoje zdravlje i dobar odnos s drugima.

Dodatne savjete potražite OVDJE.

 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli KSP Hexis (@klubhexis)