V.F. u Nakon predavanja

Želiš položiti sve ispite? Najedi se slanine koja dokazano pomaže pri pamćenju!

Zamasti skripte!

13. Siječnja 2023 14:05
Slanina/špek/panceta

Slanina/špek/panceta Foto: Donald Giannatti via Unsplash

Koliko si tekstova dosad pročitao o namirnicama koje su loše za tvoje tijelo i koje ti nikako neće pomoći da bolje zapamtiš gradivo dok učiš? Naravno, uvijek se tu spominje nezdrava hrana kao što su slatkiši i grickalice i naravno kofein, a preporučuje se voće, povrće i ostala zdrava hrana koju ionako ne jedeš pa nije ni bitno.

Ako ti je do sada bilo posebno teško pamtiti, za to možeš okriviti slaninu. Zapravo, možeš okriviti samoga sebe jer slanina nije nikada kriva. Pitaš se zašto? Ne brini se, sve ćemo ti objasniti.

Nutritivno je bogata

Slanina jd poznatija i kao špek ili panceta, da ne bude diskriminacije jer ovaj tekst piše Slavonka. Često je (nepravedno) ozloglašena kao nezdrava namirnica. Radi se o hrani koja ima puno soli i masnoća, a poznato je da je pretjerani unos soli i masnoća povezan s rizikom od razvoja raznih bolesti i stanja, kao što je visok krvni tlak, visok kolesterol, ali i razni oblici karcinoma.

Međutim, ona može imati i pozitivne zdravstvene učinke, kako prenosi eMeđimurje.

Porcija kuhane slanine od 100 grama, prema stručnjacima sadrži: 37 grama visokokvalitetnih životinjskih bjelančevina, vitamine B1, B2, B3, B5, B6 i B12 i pristojne količine minerala željeza, magnezija, cinka i kalija. Sve ove hranjive tvari koje se nalaze u slanini nalaze se i u drugim, manje prerađenim proizvodima od svinjskog mesa.

Pomaže pri pamćenju

Zašto smo na početku rekli da je slanina kriva zato što imaš loše pamćenje? Prije nego što nas počneš gađati kamenjem, ne radi se o tome da je kriva slanina, već nedostatak slanine. Naime, pokazalo se kako upravo ova namirnica pomaže pri pamćenju.

Ona sadrži mikronutrijent po imenu kolin, koji je važan za razvoj hipokampusa u mozgu, dijela rezerviranog za pamćenje. Studija sa sveučilišta u North Carolini sugerira da isti sastojak može doprinijeti boljem razvoju mozga u nerođenog djeteta ako trudnica konzumira hranu bogatu tim elementom.

Iskreno, ni mi ne znamo što točno sve to znači, ali važno je da imamo neki znanstveni dokaz da je dobro jesti slaninu.

Možda si jedan od onih kojima će prvo pasti na pamet da će se od previše slanine udebljati. Ne brini, nećeš morati birati između položenih ispita i održavanja linije. Masti nas zapravo ne debljaju, nego ugljikohidrati. Znanost je potvrdila da se uz prehranu sa smanjenim udjelom ugljikohidrata može smršavjeti.

Mnogi misle da nam ugljikohidrati pružaju energiju, no čak su i naši preci energiju nadoknađivali mastima koje su dokazano učinkovitije u njezinom održavanju. Osim toga, slanina je bogata i zasićenim mastima pa ćeš tako biti dulje sit kad pojedeš malo (ili puno) slanine, nego kad se najedeš ugljikohidrata. Puna je i bjelančevina koje su ključni sastojak zdrave prehrane.

Ublažava mamurluk

Ovo ti ipak nisu bili dovoljno dobri razlozi da počneš što češće jesti slaninu? Tvrdi si orah, ali najbolje smo sačuvali za kraj. Slanina ti može pomoći ublažiti mamurluk.

Britanski istraživači sa Sveučilišta u Newcastleu povezali su konzumaciju slanine sa smanjivanjem posljedica mamurluka. Otkrili su da ona sadrži aminokiseline koje koriste u nadoknadi neurotransmitera čiji broj rapidno opada tijekom intenzivnog ispijanja alkohola.

Evo našeg savjeta koji nisi tražio, ali ti je svejedno potreban: najedi se slanine, nauči, položi ispite, proslavi kraj uspješnih rokova s ekipom i onda zaliječi mamurluk slaninom.

Pametnom dosta.

izvor: eMeđimurje