L.B. u Vijesti

Svi žele znati hoće li poskupjeti karte ZET-a: Na pitanje odgovorio i gradonačelnik Tomašević

U prometovanje Zagrebom ulazi 45 novih autobusa koji će na prometnicama zamijeniti stare.

22. studenog 2022 16:26
Prijevozna karta ZET-a.

Prijevozna karta ZET-a. Foto: Wandering views via Shutterstock

Obnavljanje flote vozila javnog prijevoza u Zagrebu tema je o kojoj se danas U Podsusedu govorilo na konferenciju za medije tijekom koje se novinarima obratio gradonačelnik Zagreba, Tomislav Tomašević.

Kako je pojasnio, nova vozila trebala bi pozitivno utjecati ne samo na kakvoću zraka u Zagrebu i ekološki aspekt transporta, nego i na poštivanje voznog reda koji je često ispaštao upravo zbog kvarova na dotrajalim i starijim autobusima, a što već dulje vrijeme primijećuju i kritiziraju građani Zagreba.

Kako je dalje najavio, sljedeća je faza kupnja novih tramvaja, a o potrebi iste ponudio je argument da je takva akvizicija zadnji puta provedena prije 15 godina.

S obzirom na gospodarsku i ekonomsku situaciju u zemlji, prisutne novinare zanimalo je hoće li se mijenjati cijene prijevoznih karata.

Konteksta radi, ovo je pitanje legitimno u svjetlu promjena cijena u sveučilišnom gradu Rijeci gdje je od 1. rujna ove godine u primjeni novi cjenik prijevoznih karata. Iz Autotroleja su poskupljenje opravdali činjenicom da cijene karata nisu mijenjane od 2008. godine, a odluka o povećanju cijene bila je nužna zbog značajnog poskupljenja goriva, inflacije te pandemije koronavirusa, priopćili su krajem kolovoza ove godine.

O ovoj smo temi u listopadu prošle godine razgovarali s predsjednikom sindikata ZET-a, Draženom Jovićem koji je tada tvrdio da bi se cijene karata trebale regulirati s obzirom na cijenu goriva.

„Ne možemo s jedne strane tvrditi da je ZET gubitnik i da su subvencije prevelike. Izjava je išla na sljedeći način: ili će rasti cijene karata ili će se povećati subvencija“, kazao je tom prilikom za MojFaks.

ZET i Grad Zagreb kao „socijalno osjetljivi partneri”

U daljnjem odgovoru glasnogovornika ZET-a, Domagoja Zebe za MojFaks, tada se navodi da su Grad Zagreb i ZET „socijalno osjetljivi partneri prema korisnicima prijevozne usluge“ i na tim temeljima se definira tarifna politika. „Ističemo kako kao i u drugim metropolama, primarni cilj poslovanja javnih gradskih prijevoznika nije isključivo profit već realizacija i dostupnost usluge svim kategorijama korisnika“, izjavio je krajem prošle godine za MojFaks.

I danas, na spomenutoj konferenciji za medije, odgovor na ovo pitanje nije se mnogo promijenio ni kada ga nudi Tomašević. Naime, i on govori da će, u slučaju bilo kakvih izmjena cjenika, o svemu pravovremeno obavijestiti javnost.

„Ovisno o tome kako će se dalje kretati cijene svega, od goriva do drugih troškova. Shodno tome što će se događati oko nas vidjet ćemo kakva će biti cijena ZET karata“, odgovorio je.

ZET „siše” sredstva gradskog budžeta

No, nije propustio priliku naglasiti da je javni prijevoz u hrvatskoj metropoli najpovoljniji, ali i veliki „potrošač“ sredstava gradskoga budžeta.

„Čak milijardu kuna ide iz gradskog proračuna za subvencioniranje javnog prijevoza, odnosno ZET-u. Znači iz gradskog proračuna ide veći iznos od cijelog prireza koji Grad Zagreb od svojih građana prikupi. Znači prirez, koji je najviši u Hrvatskoj, od 18 posto je otprilike 900 milijuna kuna prihoda na godišnjoj razini, a milijarda kuna ide iz proračuna ZET-u, kako bi karte bile na cijeni na kojoj jesu“, pojašnjava Tomašević.

Ističe da je nerealno očekivati da će Grad „u nedogled apsorbirati inflaciju kroz gradski proračun s rebalansom“.

„Međutim, to ne može ići u nedogled jer cijene i dalje rastu i shodno tome ćemo definitivno vidjeti koliko ćemo moći izdržati ovo povećanje cijena svega što ulazi u operativne troškove funkcioniranja gradskih poduzeća, od kojih je ZET samo jedno“, dodao je Tomašević.

Konferenciju za medije pogledajte u nastavku.

vezano tramvaj Nakon predavanja Sprema li se novi udar na džepove mladih? Evo hoće li poskupjeti studentski pokazi ZET-a

vezano Cijene karata poskupjele su i ne kupuju se po subvencioniranoj cijeni. Vijesti Od 1. rujna skuplji javni prijevoz za studente u ovom gradu: Plaćaju punu cijenu – bez subvencije

vezano ZET, tramvaj Nakon predavanja Poskupljuje li studentski pokaz u Zagrebu? Iz ZET-a odgovaraju: 'Postoji potreba za novim analizama'