V.F. u Vijesti

Ima više od 120 tisuća pratitelja na Instagramu, ljudi joj šalju privatne poruke, zarađuje milijune – a ona je potpuno umjetno biće?

Ne košta ništa, a donosi mnogo.

23. studenog 2023 13:11
Djevojku su kreirali dizajneri pomoću AI

Djevojku su kreirali dizajneri pomoću AI Foto: fit_aitana/Instagram/Screenshot

Aitana, 25-godišnja djevojka ružičaste kose iz Barcelone, svaki tjedan prima privatne poruke slavnih osoba koje je pozivaju na izlazak. Ali ona zapravo nije stvarna, stvorili su je dizajneri koristeći AI.

Aitana, prva španjolska manekenka koju je stvorila umjetna inteligencija, rođena je usred teškog razdoblja. Prošlog ljeta Rubén Cruz, njezin dizajner i osnivač agencije The Clueless, prolazio je kroz težak period jer nije imao puno klijenata.

„Počeli smo analizirati kako radimo i shvatili da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili otkazani zbog problema izvan naše kontrole. Često je to bila pogreška influencera ili modela, a ne zbog problema s dizajnom“, rekao je Cruz za Euronews.

Stoga su odlučili stvoriti vlastitog influencera koji će koristiti kao model za brendove koji su im se obratili. Stvorili su Aitanu, 25-godišnju djevojku ružičaste kose. Virtualna manekenka može zaraditi i do 10.000 eura mjesečno, tvrdi njen tvorac, no prosjek je oko 3.000 eura.

Zarađuje više od 1000 eura po reklami

„Učinili smo to kako bismo mogli bolje živjeti i kako ne bismo ovisili o drugim ljudima koji imaju ego, koji imaju manije ili koji jednostavno žele zaraditi puno novca pozirajući“, kaže Cruz.

Aitana zarađuje nešto više od 1000 eura po reklami, a nedavno je postala i zaštitno lice Biga, tvrtke za proizvodnju sportskih dodataka. U samo nekoliko mjeseci uspjela je steći više od 121.000 pratitelja na Instagramu, a njezine fotografije imaju tisuće pregleda i reakcija. Prima čak i privatne poruke od slavnih osoba koje nisu svjesne da ona nije stvarna.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

 

„Poznati latinoamerički glumac poslao joj je poruku da ju izvede. Ovaj glumac ima oko 5 milijuna pratitelja, a neki iz naše ekipe gledali su njegovu TV seriju dok su bili djeca. Nije imao pojma da Aitana ne postoji“, kaže Cruz.

Svaki tjedan tim agencije ima sastanak kako bi kreirao Aitanin život. Oni odlučuju što će raditi tijekom tjedna, koja će mjesta posjetiti i koje fotografije će postaviti kako bi nahranili pratitelje koji žele znati nešto o njoj.

Izmislili njezinu osobnost

Ali nema snimanja fotografija, nema mijenjanja garderobe, samo mješavina umjetne inteligencije i stručnjaka za dizajn koji pomoću Photoshopa omogućuju modelu da provede vikend u Madridu, primjerice.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

 

„U prvom mjesecu smo shvatili da ljudi prate živote, a ne slike. Budući da ona nije živa, morali smo joj dati malo realnosti kako bi se ljudi mogli na neki način povezati s njom. Morali smo ispričati priču“, kaže grafički dizajner.

Zato Aitana, za razliku od tradicionalnih modela čije se osobnosti najčešće ne otkrivaju kako bi mogle biti „prazno platno“ za dizajnere, ima vrlo izraženu „osobnost“. Stvorena je kao fitness entuzijastica, odlučna i kompleksnog karaktera. Na svojoj stranici sebe definira kao otvorenu i brižnu.

Stvorili još jedan model

„Puno smo razmišljali o Aitani. Stvorili smo je na temelju onoga što društvo najviše voli. Razmišljali smo o ukusima, hobijima i nišama koje su bile u trendu posljednjih godina“, objašnjava Cruz.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

 

Nakon analize trendova, shvatili su da se orijentalna kultura posljednjih godina jako europeizirala, pa su to pokušali uhvatiti u njezinoj ružičastoj kosi i gejmerskoj strani. Aitana je postigla toliki uspjeh da su njezini dizajneri već stvorili drugi virtualni model nazvan Maia, koji je „malo sramežljiviji“. Ni imena nisu odabrana slučajno, oba sadrže akronim za umjetnu inteligenciju (AI).

Agencija je preplavljena zahtjevima brendova koji žele vlastiti personalizirani model. Žele imati imidž koji nije stvarna osoba i koji predstavlja vrijednosti njihovog brenda, kako ne bi bilo problema s kontinuitetom ako nekoga moraju otpustiti ili više ne mogu računati na njega, kaže Cruz. Osim toga, uštede više nego kada surađuju s pravim influencerima.

Izvor: Euronews

Još vijesti