V.K. u Akademska četvrt

Kaos u menzama: Ispred ulaza redovi, subvencije se 'čudno' tope... Je li nova aplikacija kriva za sve?

Problemi se gomilaju, kao i studenti ispred zagrebačkih menzi.

15. travnja 2022 11:59

Studenti se već nekoliko tjedana žale na mnoge probleme vezane uz zagrebačke studentske restorane. Lansiranjem i predstavljanjem Weapay aplikacije, studentskog digitalnog novčanika, partneri uključeni u njeno stvaranje studentima su obećali manje redovi za obroke, lakše i brže plaćanje obroka i ugodnije korištenje subvencionirane prehrane općenito.

No, kako se može zaključiti na temelju sve većeg broja nezadovoljnih studenata, do toga još na žalost nije došlo.

Studenti na društvenim mrežama objavljuju fotografije "gusjenica", redova koji se stvaraju ispred studentskih restorana. I da to nije dovoljno, tvrde kako im se misteriozno "tope subvencije", a uz sve to imaju i dojam da su se porcije hrane smanjile.

Mjesec dana nakon lansiranja, aplikacija je i dalje puna bugova

Svi koje prate "studentske" vijesti, znaju da se od samog lansiranja aplikacije WeaPay gomilaju problemi. Naime, prije točno mjesec dana lansirana je nova aplikacija namijenjena studentima, Weapay.

vezano SC, Studentski Centar Sveučilišta u Zagrebu Akademska četvrt Stižu velike promjene u menzama: Uskoro beskontaktno plaćanje i digitalni novčanici

Radi se o fintech aplikaciji pomoću koje studenti, barem u ideji, jednostavnije plaćaju svoje obroke u menzama te izbjegavaju odlaske na bankomate i gužve koje nastaju ispred studentskih restorana.

Podsjetimo, aplikacija je nastala na inicijativu Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu u suradnji sa Studentskim centrom, a u cilju digitalizacije i poboljšanja studentskog standarda u Zagrebu.

Odmah nakon lansiranja aplikacije, studenti su se na društvenim mrežama počeli žaliti na pronađene bugove, među kojima im aplikacija ne pokazuje saldo ili jednostavno nemaju mogućnost plaćanja pomoći svog digitalnog novčanika.

vezano Studenti tvrde da su gladni, a neki su se navodno i otrovali? Akademska četvrt Odsad obroke u menzama možete plaćati mobitelom: Evo kako funkcionira nova aplikacija – korak po korak

"Po dobrom starom hrvatskom običaju"

Kako tvrde neki studenti, aplikacija im je stvorila više problema. "Ovaj novi sustav u menzama je samo još jedna svinjarija u nizu svinjarija", piše frustrirani student. "Tete nisu problem, nego one moraju tipkati gluposti i računu treba sto godina da izađe", pišu studenti.

Jedna od glavnih stvari koje studenti pitaju je zašto se uopće stvarala aplikacija za digitalni novčanik koja im sada stvara probleme, umjesto da se samo koristio POS terminal za kartično plaćanje, kako je to, na primjer, uvedeno u studentskim restoranima u Rijeci.

"Što se sustava tiče nije mi jasno zašto je bilo potrebno raditi novu aplikaciju i sustav kod samog izdavanja računa kada se moglo na samoj blagajni i plaćanju redizajnirati da se koristi POS terminal za mobilno/kartično plaćanje", pišu studenti na Facebook grupama.

"Ma sve jasno i totalna glupost što to nije uvedeno… Po starom hrvatskom običaju", komentiraju drugi.

I Studentskom zboru Sveučilišta u Zagrebu na njihovoj Facebook stranici stižu kritike nezadovoljnih studenata. "Novim sustavom ste usporili izdavanje računa te povećali redove čekanja. Za sada, veliki promašaj", pišu studenti u svojim osvrtima na korištenje nove aplikacije.

Gdje im se tope subvencije?

Nažalost, problemi su se samo počeli gomilati, kao i redovi ispred studentskih restorana. Osim spomenutog, studenti se odnedavno pitaju i o poskupljenju menze, točnije obroka. Kako pišu, hrane dobivaju sve manje, a njihove se "subvencije brže tope".

"Imam osjećaj kao da su menze poskupile. Inače nikad dosad mi se nije dogodilo da u 15 dana ispucam 450 kn subvencija, a u zadnja 3 ili 4 tjedna obavezno se to događa. Štoviše, vrlo mi se često dogodi da subvencija misteriozno padne s, karikiram 280 kuna na 200 kuna, iako na računu piše da sam iskoristio 30 kuna subvencije", požalio se student na Redditu i pitao druge kolege imaju li slična iskustva.

vezano Menza Laganini [FOTO] 'Doktor' trošenja u menzi ponovo 'pegla': Ovaj bi račun bez subvencije platio 153 kune – provjerite što je sve pojeo

"Mislim da nisu poskupile, ali šnicli su sve tanji i tanji…", piše netko u komentarima. "I porcije priloga su sve manje", nadodaje još netko.

Studenti imaju mogućnost provjere svog salda i svih računa na kojima im se skidala subvencija u sustavu SRCE i kako kažu, i tu ima mnogo nepravilnosti.

"Znam ja razinu svojih prava, nego mi nije jasno kako subvencija padne za 50, 60 kuna, a na računu piše da je iskorišteno u tom obroku 20 kuna subvencije. To ne piše na SRCU nigdje", žale se studenti u komentarima.

"Evo, upravo sam u menzi, jučer na računu pisalo da mi je preostalo 324,14 kuna subvencije, a sad na novom računu piše da je preostalo 267,73 kune. A subvencija na ovom računu je 27 kuna", tvrdi student.

S obzirom na rast nezadovoljstva u studentskim krugovima glede korištenja aplikacije, stvaranja redova "do prekosutra", i neproporcionalnog smanjenja subvencija, obratili smo se čelnoj osobi Studentskog centra u Zagrebu, Mirku Bošnjaku.

Još jedna nova aplikacija – koja, također, ne radi

Bošnjak ne krije da postoje određeni problemi zbog kojih sustav radi sporije no inače. Kako kaže, problem je u sustavu implementiranome na razini cijele zemlje, a na inicijativu SRCA po odobrenju MZO-a.

"Sveučilišni računski centar (SRCE) po odobrenju Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO) pokrenulo je novu aplikaciju za registraciju i naplatu studentskih subvencioniranih konzumacija hrane na nivou RH. Nova aplikacija ISSP Restoran REST API radi 'online' sporije učitava identifikaciju studentske X-ice i izdavanje računa", kaže Mirko Bošnjak za MojFaks.

Kako nam kaže dalje, upravo su sve ove poteškoće "krive" za nefunkcioniranje aplikacije Weapay.

"Novi model bezgotovinskog plaćanja studentskog subvencioniranog obroka 'QR kod' upravo zbog prethodno navedenih poteškoća nije implementiran na svim restoranima SC-a Zagreb (u SD-a 'Stjepan Radić'), u završnoj je fazi i sigurno će smanjiti redove čekanja u studentskim restoranima Studentskog centra u Zagrebu", kaže Bošnjak.

Poskupljenja nema niti ga može biti mimo procedure

Nakon što smo ravnatelja Bošnjaka upitali za problem misterioznog "topljenja subvencija“ za puno više od 27 kuna, upitali smo ga jesu li obroci uistinu poskupjeli kako studenti misle jer unazad mjesec dana dolaze do limita subvencija do kojih dosad nisu dolazili.

"Nije došlo do nikakve promjena cijena studentskih obroka - Pravilnik o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na pokriće troškova prehrane studenata nije se mijenjao, niti se može mijenjati mimo procedure po kojoj je 2013. godine primijenjen", kaže za MojFaks.

"Stara aplikacija nije kvalitetno pratila limite"

"Za razliku od stare aplikacije za registraciju i kontrolu primjene Pravilnika, kontrolu i naplatu studentskih subvencioniranih obroka, koja nije kvalitetno pratila korištenje dnevnog limita studentskih konzumacija prema Pravilniku o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na pokriće troškova prehrane studenata, nova aplikacija ne dopušta prekoračenje prava dnevnog limita subvencije, odnosno ISSP Restoran REST API odmah isporučuje status artikala, odnosno kontrolira koliko student može potrošiti prema Pravilniku o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na pokriće troškova prehrane studenata", pojašnjava Bošnjak.

Na potrebu izmjene Pravilnika upozorio je svojevremeno i predsjednik Zajednice studentih centara Republike Hrvatske Nenad Milijaš. Upozorio je i na to da studentski centri Ministarstvu dostavljaju nove jelovnike s novim cijenama, dok Ministarstvo cijene ne mijenja, odnosno Pravilnik.

vezano Slika nije pronađena Akademska četvrt Cijena menija u menzi raste na 26 kuna?! Ravnatelj ovog SC-a ipak tvrdi: 'Poskupljenja ne bi smjeli osjetiti studenti'

"Primjera radi, 2017. godine prosječna cijena meni obroka u studentskim centrima bila je 29 kuna, a podmiruju nam se troškovi do 22,60 kuna. Zajednica studentskih centara prošle je godine u kolovozu Ministarstvu predložila obračunsku cijenu za 2022. u visini od 26 kuna", upozorio je u razgovoru za portal riječkog SC-a, Svjetionik. 

Redovi su do – preksutra

U razgovoru s nekolicinom studenata saznali smo kako imaju i problem velikih gužvi i redova ispred menzi.

"Još se uvijek ne može plaćati sa karticama na Savi, pa nisu gužve zato, nego je ogromna količina ljudi i to već od početka nastave uživo", kaže nam student i napominje da su redovi stvaraju i u – gusjenicu. Osim toga, studenti na društvenim mrežama objavljuju fotografije dugačkih redova na ulazima u studentske restorane, posebice onoga u sklopu Cvjetnog naselja.

Galeriju fotografija gužvi pogledajte odmah ispod naslovne fotografije!

Sve manje hrane?

Kako smo spomenuli, na popis problema s kojima se suočavaju studenti dolazi i problem sve manje količine poslužene hrane, barem prema komentarima nekih studenata.

Srećom, ravnatelj nam javlja kako je odmah po našem upitu zatražio izvanredni nadzor poštivanja normativa studentskih obroka, a uz to, traži i feedback studenata.

vezano kamen u hrani, menza, Nakon predavanja [FOTO] Studenti sve nezadovoljniji zagrebačkim menzama: 'Mislio sam da je kost jer sam jeo batak...'

"Odmah sam naložio izvanredni nadzor poštivanja normativa studentskih obroka u restoranima SC-a Zagreb. Molim studenticu / studenta koji je imao prigovor na veličinu porcije da mi se javi, uz obaveznu diskreciju, jer važno mi je znati na koju lokaciju SC-a Zagreb se prigovor odnosi", kaže nam ravnatelj Bošnjak.

Napominje da je svaki zaposlenik Studentskog centra u Zagrebu u sklopu HACCP normi (procesu analize opasnosti i kritičnih točaka u poslovanju prehrambenim proizvodima) prošao edukacije i upozoren je o individualnoj odgovornosti za pripremljenu i podijeljenu hranu radi nedvojbenog utvrđivanja linije odgovornosti i ispravka prouzročene neugodnosti na licu mjesta.

vezano Količina hrane poslužena za večeru Akademska četvrt 'Šuškanja' o poskupljenju u menzama sve su glasnija: Evo što ministar Fuchs kaže o tome

Nazire li se kraj problemima? I redovima?

Iako su se problemi nagomilali kao i redovi ispred menzi, ravnatelj napominje kako je neposredna komunikacija sa studentima krucijalna u rješavanju aktualnih problema u restoranima.

"Bitno je naglasiti potrebu uspostave još bolje komunikacije između krajnjih korisnika i osoblja restorana, kako bi se odmah u trenutku događaja detektirao problem i konzumentu ponudio zamjenski obrok. Smatram da je važna potreba stvaranja kvalitetne, učinkovite i neposredne komunikacije sa studentima u svakom našem restoranu kako bi se izbjegle situacije koje dovode u sumnju kvalitetu i zdravstvenu sigurnost hrane koju poslužujemo krajnjim korisnicima", kaže Bošnjak za kraj.

Još vijesti