P.S. u Vodič za brucoše

Ne možeš spavati zbog stresa? Ne brini, uz ovih 5 savjeta s time više nećeš imati problema

Postoje načini kako možeš sam sebe „uspavati“.

18. Siječnja 2023 11:54
Savjeti za bolje spavanje.

Savjeti za bolje spavanje. Foto: Kinga Cichewicz via Unsplash/Unsplash

Završnica semestra u punom je jeku. Neki koji imaju mogućnost pojedini dio kolegija polagati preko kolokvija su već i sada u velikom kaosu, dok druge ta ista situacija čeka uskoro, s obzirom na to da ispitni rokovi kucaju na vrata.

Bez obzira na to učili studenti ili ne, stres je gotovo neizbježan. Rijetki su oni koji ne dožive ni trunku nervoze zbog nadolazećeg ispita ili kolokvija, a upravo to često utječe na loš san, kao i generalno na činjenicu da ne možeš zaspati.

Taj problem možeš riješiti, bez ikakvih tableta ili pomoći od nekud sa strane. Samo je bitno da se držiš ovih odrednica koje će ti pomoći za zaspiš odmah nakon što legneš u krevet!

Isključi sve ekrane pola sata prije spavanja

Pod ekrane mislimo doslovno na sve, čak i na mobitel. Plavo svijetlo zaslona ekrana često zna remetiti unutarnji „sat“ u našem tijelu koji određuje osjećaj pospanosti i spavanja općenito.

Zato je opuštanje bez tehnologije prije spavanja idealno za lakši san, barem pola sata prije planiranog.

Popij topli napitak

Dokazano je da pojedini čajevi mogu brzo, ali i učinkovito umiriti te opustiti tijelo. Što na kraju dovodi i do lakšeg sna, zbog doze opuštanja tijela, a čajevi idealni za to su od kamilice i drugih ljekovitih biljaka.

Napravi toplu kupku

Ako nemaš kadu za kupovanje, poslužit će i vrući tuš! U trenutku kada ćeš izaći iz toplog tuša ili kupke, i ući u nešto hladniju sobu i krevet, tvoje tijelo će se osjećati pospano što će ti onda pomoći i da lakše zaspiš.

Izbjegavaj određene namirnice prije spavanja

Za kofein vam je jasno zašto ga ne bi smjeli piti prije spavanja. Kada je u pitanju alkohol, ili teška hrana, oni izazivaju žgaravicu ili čak mučninu, a to ti zasigurno neće pomoći da prije zaspiš.

Pročitaj nekoliko stranica knjige

Knjiga je jedan od najboljih rituala koje možeš uvesti u svoju večernju rutinu. Prvenstveno zato što opušta i nekada uspavljuje, u odnosu na ekrane i njihovo plavo svijetlo koje nas razbuđuje.

Zato pokušaj pročitati nekoliko stranica knjige svaku večer i tvoj san će zasigurno, od tada na dalje, biti puno bolji.