V.K. u Karijera

Dvaput ga odbili – nije odustao: Ovo savjetuje studentima koji žele raditi kod RIMCA

U današnje se vrijeme vrlo rijetko čuje da je netko zaljubljen u svoj posao i da ga radi s velikom strašću. Ivan nam je otkrio kako su izgledali njegovi studentski dani u Rimac automobilima, a dao je i korisne savjete svima koji bi se željeli zaposliti u ovoj kompaniji.

15. listopada 2021 18:53
Ivan Brlas, Rimac automobili

Ivan Brlas, Rimac automobili Foto: MojFaks

Povodom Dana karijera Sveučilišta u Zagrebu Ivan Brlas, sistemski inženjer u Rimac automobilima ispričao je prisutnima svoj put do Rimca – od studentskih dana kako je sve krenulo pa do "slaganja" Jaguara u kojemu su se članovi kraljevske obitelji, Meghan i Harry, provozali na dan svog vjenčanja. Uz to, na svojoj je prezentaciji natuknuo da se u njihovoj garaži sprema nešto puno veće, no, nije nam mogao otkriti detalje, stoga, trebamo biti strpljivi.


Ivan Brlas bio je mladi student koji nije skrivao svoju ljubav prema avionima, automobilima i tehnologiji. Isprva je upisao Aeronautiku na Fakultetu prometnih znanosti, no ubrzo odustaje od hvatanja karijere u oblacima i prebacuje se na Sveučilište u Rijeci gdje počinje studirati računalne znanosti.


Nakon njegovog izlaganja razgovarali smo s njim o njegovim studentskim danima, putu zapošljavanja u Rimcu, a s nama je podijelio i vrlo korisne savjete za sve studente kojima je želja jedan dan raditi za ovu renomiranu kompaniju.


Ivan Brlas, Rimac automobili, Dan karijera Ivan Brlas, Rimac automobili, Dan karijera Foto: Foto: MojFaks, V.K./MojFaks

Ivan objašnjava kojim se poslom bavi u Rimcu / Foto: MojFaks, V.K.


"Želio sam letjeti"


"Definitivno sam upao negdje gdje nije lako upasti", započinje Brlas svoju studentsku priču. "To je ono što sam definitivno i htio, ali, negdje u pozadini, tu je ipak ulogu igrala i tehnologija. To bi značilo na primjer programiranje, auti, elektronika i slične stvari koje spadaju u ovu granu. Ali, tada mi je bilo: 'Ja definitivno želim ići letjeti!' Uspio sam doći u vojsku, u zračnu bazu u Zemunik pokraj Zadra na temeljnu obuku i selekciju. Srećom, prošao sam sve. Od nas petoro koji smo stigli, samo nas je troje prošlo dalje. No, jednostavno sam vidio kakvo je zapravo bilo stanje u vojsci", kaže iskreno Ivan. Ono što je vidio, nije mu se dovoljno svidjelo."U glavi sam jako slobodan i nisam bio za te koračnice i sve što se prolazi u vojsci. Ubrzo sam i odustao", kaže nam.


Ivan Brlas, Rimac automobili Ivan Brlas, Rimac automobili Foto: Foto: Formula Student Alpe Adria, Rimac automobili/MojFaks

Ivan Brlas na studentskom natjecanju u inženjeringu / Foto: Formula Student Alpe Adria, Rimac automobili


Dvaput su ga odbili: i Rimac automobili i Greyp


Nakon što je odustao do aeronautike, Brlas nam kaže kako je za upis na FER već bilo prekasno, stoga je ipak odlučio upisati studij u Rijeci. "Naravno da sam nešto i platio godinu, ali to je bilo to. Ja sam završio prvu godinu na aeronautici, ali sam se nakon dva tjedna na drugoj godini ispisao. U Zagrebu je već bilo prekasno za upis, stoga je ovo bio moj sljedeći izbor", istaknuo je za MojFaks.


>>>On je uspio i radi kod najpoželjnijeg domaćeg poslodavca: Kako dobiti posao kod Rimca?<<<


Kako nastavlja, njegovo "ganjanje karijere" u Rimcu započinje 2013. godine. "Za Rimca sam čuo još 2011. godine, kada sam već upisao fakultet u Rijeci. Prvi sam se puta javio u Rimac 2013. godine, i to otvorenim pismom, direktno na njihov e-mail. Nakon toga, čak mi je stigao i odgovor od jedne gospođe koja je vidjela moju zamolbu. Ona me pitala čime se želim baviti i ja sam joj točno nabrojao sve ono što me zanima. Ali, problem je bio što sam bio tek druga godina faksa, ne znaš puno stvari, ne znaš što želiš ili možeš raditi i to je bilo to", ispričao nam je iskreno njihov prvi kontakt.


Ivan Brlas Ivan Brlas Foto: Foto: Formula Student Alpe Adria, Rimac automobili/MojFaks

Foto: Formula Student Alpe Adria, Rimac automobili


Kako nastavlja pričati, nije odustao od svoje želje da radi upravo za Rimca, pa se ponovno javlja, ovaj puta 2014. godine, ali ne u Rimac automobile, već u Greyp. "To je bilo za posao tehničara. Znači, ja idem raditi, idem lemiti i spajat žice, bilo što, da budem tamo blizu i s nadom da sve dalje krene svojim tokom. No, opet su me odbili", kaže Brlas kojeg odbijenice nisu obeshrabrile.


Poznanstva su ponekad ključna


Brlas kaže da je zahvalan na svojim kontaktima koje je stvorio za vrijeme studiranja jer su ga oni doveli do kompanije koju je sanjao tako dugo. "Srećom, na Elektroboju, natjecanju na kojem sam sudjelovao, upoznao sam sadašnjeg kolegu koji je tada radio u Rimcu i razmijenili smo kontakt. Uskoro sam mu pokazao svoje stvari koje sam radio kod kuće, poslao sam mu CV i uspio sam ugovoriti razgovor", prisjeća se za MojFaks.


Ivan Brlas Ivan Brlas Foto: Foto: MojFaks, V.K./MojFaks

Pokazivao nam je slike iz garaže / Foto: MojFaks, V.K.


Ovako izgleda proces zapošljavanja u Rimcu


Nakon što je prošao prvi razgovor, uskoro je uslijedio još jedan i onda je dobio posao! Upitali smo ga kako teče proces zapošljavanja u Rimcu kako bi mogli bolje predočiti cijeli proces. "Znam kako izgleda cijeli proces zapošljavanja jer sudjelujem u svemu od početka do kraja. Obično obavljamo prvi razgovor i ako nam se kandidat svidi, onda im šaljemo zadatak. Ako se radi na primjer o inženjerima, onda im šaljemo zadatak koji oni trebaju riješiti. Potom se nalazimo na drugom razgovoru i prolazimo po cijelom zadatku s kandidatom i komentiramo njihova mišljenja i odgovore s njima. Ako nam se sve to skupa, i kandidat i zadatak svide, iznosimo im svoje uvjete i to je to, dobiješ posao", kaže Brlas, iako napominje da postoji slučajeva kad su imali i treći krug, iako su takve situacije rijetke.


'Studentski život uz rad mi je bio posebna agonija'


Jednom kada dobiješ posao iz snova, sve druge obaveze postaju manje bitne, stoga smo upitali Brlasa kako se nosio s poslom u Rimcu i studentskim obavezama, da je na kraju završio i magisterij na FER-u.


"Studentski život uz rad mi je bio posebna agonija. Točnije, zaposlio sam se kao student na poziciji i u firmi kojoj stvarno želim raditi. Faks mi u tom smislu uopće nije trebao, osim eto, papira. Ekipa tamo nije gledala papire, nije toliko bila važna diploma, ali su me poticali i bodrili da to i završim do kraja. Diplomski sam si malo produljio, na četiri godine, maksimalno koliko ide", kaže nam kroz smijeh.


>>>Odabrani NAJBOLJI poslodavci u 2020. godini: Jeste li radili u nekoj od OVIH tvrtki? <<<


"Danonoćno sam obavljao poslove, putovao svugdje, svako malo sam bio u avionu, vidio i Francusku, Njemačku… Puno se putovalo. I zato sam i diplomski toliko dužio. Znači, koliko dugo dužiš, to sve skupa bude zapravo sve teže", dijeli mudre savjete. "Na kraju sam to izgurao", kaže.


Ivan Brlas Ivan Brlas Foto: Foto: privatna arhiva, objavljeno uz dozvolu/MojFaks

Ivan Brlas u garaži / Foto: privatna arhiva, objavljeno uz dozvolu


Prisjećajući se svojih studentskih dana, Ivan nam kaže da je svoj "klasični studentski život" po pitanju izlazaka i studentskog života odradio u Rijeci. "To sam sve odradio u Rijeci, a kasnije, što se tiče Zagreba, previše sam bio zaljubljen u svoj posao. U Zagrebu sam se pretežito družio s kolegama s posla. To je super ekipa jer smo svi sličnih godina, pa nisam imao neku posebnu želju odraživati i studentski dio sa strane", kaže iskreno.


Plaće veće od prosjeka?


S obzirom na to da je kompanija Rimac automobili postala iznimno popularna, posebice nakon predstavljanja Nevere, preinake Jaguara u kojem su se provozali Meghan i Harry te pripajanja Bugattija, morali smo upitati ljubaznog Ivana što nam može više reći o studentskim satnicama u njihovoj kompaniji. "Što se satnica tiče, to ne mogu komentirati. Ali vjerujem da su dosta dobre, sigurno su iznad prosjeka za domaće tech firme, to sam siguran", smije se.


Ovome u prilog idu i oglasi za studentske poslove koje Rimac automobili često objavljuju posredstvom SC-a, a koji nude satnice od 35 kuna, ovisno o vrsti posla koji biste tamo obavljali.


Ne morate nužno završiti FER


Upitali smo ga i za savjet studentima kojima je želja jednog dana raditi za ovu kompaniju. "Radite svoje projekte. Istražujte sami. Kopajte informacije. Hranite svoju ambiciju ako ju imate i to na način da učite što više. Pokušavajte, trudite se, a najbitnije je da radite vlastite projekte. I to je to", savjetuje.


"I ne, nije nužno završiti samo FER. Ima mnogo ljudi koji su završili FER s dobrim ocjenama i odličnim uspjehom, ali sami po sebi nisu pokazali ambiciju prema nečemu konkretnom. Kada ih pitaš što žele raditi, oni ne znaju odgovoriti. Što te zanima? Nemam pojma. Gdje se vidiš za dvije godine? Nemam pojma. Što želiš i zašto si došao k nama? Nemam pojma. To ne postoji. Onaj koji zna, koji traži, istražuje, uporan je i istinski voli ovo, zasigurno će uspjeti!", poručuje za kraj.  


Foto: shutterstock by Mike Mareen


Nakon ugodnog razgovora s Ivanom Brlasom, obratili smo se i studentima da ih pitamo za njihove komentare i zašto bi htjeli raditi za Rimca jedan dan.


Student diplomskog studija strojarstva i brodogradnje ima svoje razloge. "Evo na primjer, Rimac je autoindustrija s iznimno jakim razvojem. To je iznimno perspektivna kompanija i tu se radi na razvoju novih tehnologija, što je meni osobno najbitnije. Jako volim nove tehnologije. Mislim da bi mom osobnom razvoju značilo puno kada bih se zaposlio kod njih jer znam da Rimac oko sebe okuplja najbolje od najboljih i ja želim biti među njima. Zbilja mi je velika želja jedan dan raditi u njihovom kolektivu, to je kao san. Plus, iako možda zvuči glupo, puno je bolje nekom reći da radiš za Rimca, a ne samo da si inženjer strojarstva za nekog manjeg", kazao nam je student koji će zasigurno pokušati pronaći svoje mjesto u Rimčevoj garaži.

Još vijesti