Mojfaks.hr u Karijera

Uči na tuđem iskustvu: 20 stvari o poslu koje ne razumijemo u dvadesetima

Svi smo mi u 20-im godinama imali određena očekivanja i predodžbu razvoja vlastite karijere.

5. travnja 2016 17:56
Slika nije pronađena

Slika nije pronađena Foto: MojFaks

No kako teorija i praksa ne idu uvijek ruku pod ruku, ponekad se ti planovi izjalove ili se naprosto pokaže da su očekivanja bila nerealna, preambiciozna ili pak potpuno promašena, prenosi Educentar.

Iako najbolje učimo na vlastitom iskustvu, ponekad nije loše pročitati savjet poslodavaca koji su i sami u 20-im godinama prolazili kroz slične probleme. Jason Nazar, suosnivač i izvršni direktor portala Docstoc.com predstavlja 20 stvari koje, po njegovom mišljenju, 20-godišnjaci ne razumiju.

Vrijeme nije neograničeni resurs




Rijetko viđam mlade profesionalce koji su svjesni važnosti napredovanja. U 20-ima mislimo da imamo svo vrijeme ovoga svijeta da bi smo: a) shvatili kako stvari funkcioniraju i b) dobili ono što želimo. Vrijeme je jedina dragocjenost koju zanemarujemo i koju nikada ne možemo vratiti. Maksimalno iskoristitite prilike koje vam se pružaju danas, jer ih već sutra neće biti.

Talentirani ste, ali talent je precijenjen


Čestitam, možda ste najsposobnija, najkreativnija, najmudrija generacija do sad, koja ima najveću sposobnost \'multitaskanja\'. Ali ne postoji nagrada za talent, samo za rezultate. Čak i očito talentirani ljudi teško rade kako bi ostvarili uspjeh.

Produktivniji smo ujutro


Tijekom svoje prve dvije godine u Docstocu (dok sam još bio u 20-im godinama) ponosio sam se činjenicom da ostajem na poslu do 3 ujutro na dnevnoj bazi. Mislio sam da sam toliko toga napravio u tim satima kada su svi drugi već otišli. Ali gledajući unatrag, vidim da sam odradio više sitnih zadataka, međutim ne i komplicirane strategije, telefonske razgovore ili sastanke koji su se trebali dogoditi tijekom radnog vremena. Sada znam da smo kao tim uglavnom najproduktivniji u ranim jutarnjim satima.

Društvene mreže ne spadaju u razvoj karijere


Nazivi zanimanja koja se danas vežu uz ovaj pojam za pet godina neće postojati. Društvene mreže su jednostavno način kako marketing funkcionira: pruža podršku brendiranju, mjeri uspješnost investicije ili obadvoje. To znači imati veću svijest i više korisnika. Ali tu priča ne završava. Strogo se protivim vezanju karijere uz poslove koji se odnose na društvene mreže.

Podignite slušalicu




Prestanite se skrivati iza računala. Posao se odvija putem telefona i uživo. To bi trebao biti vaš prvi, a ne posljednji, instinkt – razgovarati s osobom uživo i tražiti poslovne mogućnosti. A kada Internet \'padne\'…prestanite izgledati tako očajno i nemojte tražiti da vas puste doma. Ne budite kukavica, podignite telefonsku slušalicu.

Budite prvi unutra i posljednji koji odlazi


Ovaj savjet dajem svakom početniku ili tijekom početaka razvoja njegove karijere. Morate više dokazati od ostalih, morate raditi napornije od drugih.

Nemojte čekati da vam kažu što morate raditi


Ne možete imati razvijenu svijest o svom \'pravu na nešto\' , ako to ne prati svijest o \'odgovornosti\'. Nikada nećete napredovati ako čekate da vam netko drugi kaže što morate raditi. Kada kažete \'Nitko mi nije rekao da to napravim\' sami sebi jamčite neuspjeh. Priklonite se radije tome da napravite previše, umjesto premalo.

Preuzmite odgovornost za svoje greške


Na početku karijere trebali biste raditi dosta pogrešaka. Ali ne biste zbog toga trebali biti defenzivni prema kritikama. Prestanite opravdavati svoje neuspjehe. Oni će vam samo pomoći da izvučete važne lekcije i steknete dragocjeno iskustvo.

Nekada trebate dobiti \'po turu\'




Meryl Streep u \'Vrag nosi Pradu\' vjerojatno je najbolji šef kojeg možete imati. To je najosjetljiviji, najpopustljiviji i najplastičniji prikaz vaše profesionalne karijere. Raditi za nekoga tko traži izvrsnost i pomiče vaše granice svakoga dana dati će vam najčvršću podlogu za nastavak vašeg profesionalnog uspjeha.

Novi posao svake godine nije dobra stvar


Ako se na poslu zadržite samo godinu dana to mi ne govori puno o vašem talentu, zbog kojeg ste doprinijeli tvtki za koju ste radili. Govori mi da vam nedostaje discipline i da niste završili svoj proces učenja. Potrebne su dvije do tri godine da biste usavršili neku važnu vještinu – dajte si barem toliko vremena prije nego što \'dignete sidro\'. Inače će vaš životopis izgledati kao serija crvenih zastava koje pokazuju zašto ne biste trebali dobiti novi posao.

Ljudi su važniji od pogodnosti


Vrlo je pomodno odabrati rad u tvrtki koja nudi najfleksibilnije radno vrijeme, neograničene obroke, sobe za relaksaciju i timske razonode. To je sve bitno, ali ne toliko koliko karakter vlasnika i menadžera. Dobro promislite o ljudima s kojima ćete raditi i svojoj obvezi prema njima – isplatit će vam se više nego sve druge pogodnosti.

Ucrtajte \'napor\' u svoj profesionalni dobitak


Tražit će vas da radite i one stvari koje ne volite raditi. Cijelo vrijeme imajte na umu što je nagrada za to. Povežite činjenicu da ono što radite danas vodi onome gdje želite biti sutra. To je sav poticaj koji trebate. Ako ne možete povezati svoj uspjeh u budućnosti sa svojim odgovornostima danas, vrijeme je da potražite drugi posao ili zanimanje.

Radije se zauzmite za sebe nego da samo odgovarate na pitanja


Odgajamo generaciju čangrizavaca. Ako imate problema s nadređenim(a), kulturom tvrtke, vašom ulogom i odgovornostima, zauzmite se za sebe. Nemojte kukati kolegama u uredu, tijekom pauze za ručak ili među uredskim hodnicima. Ako možete jasno iskomunicirati ono što je potrebno poboljšati, imate mogućnost oblikovati svoje okruženje i profesionalnu budućnost.

Morate izbrusiti svoje tehničke vještine




Napisati \'izvrsno poznavanje MS Office paketa\' na dnu životopisa u rubrici Vještine neće vas daleko odvesti. Trenutno dajem prednost kandidatima koji su nindže za: Photoshop, HTML/CSS, iOS, WordPress, Adwords, MySQL, Balsamiq, napredni Excel, Final Cut Pro – neovisno o radnoj pozciiji. Ako planirate biti trajno zaposleni, bilo bi dobro da svoju diplomu iz društvenog ili humanističkog usmjerenja nadopunite tehničkim vještinama.

Veličina i kvaliteta vaše \'mreže kontakata\' podjednako su važni


U poslu vas više gura naprijed \'koga\' znate nego \'što\' znate. Upoznajte i ostanite u kontaktu s puno ljudi, uložite svoje vrijeme u razvoj što više profesionalnih kontakata.

Trebate najmanje tri profesionalna mentora


Najbolji put do uspjeha je oponašati one koji su već postigli ono čemu vi težite. Uvijek biste morali imati barem troje ljudi koje možete zvati mentorima i koji su ostvarili ono što je vaš cilj. Njihovi savjeti biti će najvredniji dar koji možete dobiti.

Odaberite uzor i ponašajte se \'kao da\'…


Možda ne znate što morate raditi, ali vaš profesionalni uzor zna. Često učim svoje zaposlenike da odaberu u svijetu biznisa osobu kojoj se najviše dive i ponašaju \'kao da su oni ta osoba\'. Recimo da ste (umetnite ime i prezime svog profesionalnog uzora)…kako bi se on ili ona držao, donosio odluke, organizirao svoj radni dan, postigao svoje ciljeve? Ponekad morate glumiti da biste ostvarili svoj plan, stoga je bolje glumiti najuspješniju osobu koju možete zamisliti.

Više čitajte, manje \'tvitajte\'



Vaša generacija konzumira informacije koje stanu u nadnaslov ili 140 znakova: površno, ne dubinski. Kreativnost, misaonost i umne vještine cvatu kada se prisilite čitati knjigu od korica do korica. Svi ključevi vašeg budućeg uspjeha leže u iskustvu onih koji su živjeli prije vas. Potrudite se pročitati barem jednu knjigu mjesečno (bilo koju) i vaša karijera će cvjetati.

Trošite 25% manje nego što zarađujete


Kada su vaše materijalne potrebe jednake ili veće od vaših primanja, sabotirate vlastitu priliku za rast. Nemojte pretjerivati sa luksuzom – radije prihvatite nešto 20% skromnije, jer to može značiti 200% više potencijala za zaradu. Neovisno o tome koliko zarađujete, trošite 25% manje nego što su vaši prihodi. To je zajamčena formula za manje stresa i fleksibilnost da uvijek možete slijediti svoje snove.

Vaš ugled nema cijenu, nemojte mu nauditi


Tijekom vremena, vaš ugled postaje najvrednije što imate od svoje karijere. To je taj nevidljivi ključ koji ili otvara ili zatvara određena vrata profesionalnih prilika. Posebno sada, kada se sve može vidjeti, saznati, dokumentirati, svoj ugled morate čuvati kao najdragocjenije blago. To je jedino što, jednom izgubljeno, više nikad ne možete vratiti.

L.B./izvor: Educentar/Forbes.com
foto: Pixabay

Još vijesti