Mojfaks.hr u Karijera

Za sve koji putuju vlakom: student FER-a napravio aplikaciju bolju i od HŽ-ove

Česta putovanja vlakom znače i česta kašnjenja vlakova. S obzirom da je do informacija o kašnjenju teško doći, ovaj se budući inženjer potrudio i napravio aplikaciju prepunu korisnih informacija za sve nas putnike.

24. listopada 2016 17:22
Slika nije pronađena

Slika nije pronađena Foto: MojFaks

Josip Šalković ima 21 godinu. Ovaj rođeni Zagrepčanec živi u Karlovcu, a studira Programsko inženjerstvo i informacijske sustave na zagrebačkom FER-u.



Vikendima odlazi kući u Karlovac, a za putovanje najčešće bira vlak. Upravo zbog toga odlučio je upotpuniti i unaprijediti gotovo nepostojeću uslugu informiranja putnika o korisnim informacijama vezanima uz kašnjenja vlakova, raspored poslaska i dolaska i sl.

Njegova aplikacija HŽPP jučer je debitirala na Google Play-ju, a dosad je "pobrala" samo riječi hvale – kako među studentima, tako i među drugim putnicima.



Kad nisi zadovoljan postojećim aplikacijama – napravi vlastitu


"Na ideju o razvoju ove aplikacije sam došao nakon što su sa Google Play trgovine povučene sve slične aplikacije o HŽ-u. Koristio sam jednu takvu aplikaciju, ali je HŽ blokirao pristup svim aplikacijama koje su neslužbene i jednostavno su postale beskorisne", govori nam ovaj studente treće godine FER-a u razgovoru o njegovoj novoj aplikaciji koja će sigurno koristiti brojnim studentima.

Nakon ovog "skidanja" aplikacija, poslužio se službenom aplikacijom HŽ-a s kojom pak, nije bio zadovoljan.

"Uvidio sam da nema dosta informacija i da korisnici nisu zadovoljni. Najvažnije je to što nema kašnjenja vlakova što je krajnjim putnicima usluge HŽ-a jako bitno, pa tako i meni", kaže nam.

Obavijesti o kašnjenju vlakova važne su studentima


Nakon što je otkrio da službena aplikacija HŽ-a ima mnogo nedostataka, učinio je ono što bi svaki pravi FER-ovac napravio: odlučio je sam pokrenuti projekt i razviti aplikaciju koja će sadržavati obavijesti o kašnjenjima kao i dodatne značajke i informacije.



"Nakon otprilike mjesec dana programiranja, dizajniranja sučelja i baze podataka, stavio sam ju na Google Play jučer. Do sada su povratne informacije jako dobre i zadovoljan sam, nadam se da će putnicima poslužiti", ponosno kaže Josip.


S obzirom da aplikacija nudi mogućnosti kao što su pregled voznog reda Hrvatskih željeznica, dodavanja vaših uobičajenih relacija, pretraživanja kolodvora i stajališta, pregledavanja novosti iz stanja u prometu i događanja vezanih uz radove na pruzi, informacije o kašnjenjima vlakova i još mnoštvo drugih stvari.


Kako nam je objasnio Josip, aplikacija radi na način da parsira podatke s web stranice Hrvatskih željeznica. Parsiranje je termin za dohvaćanje informacija s nekog poslužitelja, u ovom slučaju je to web. Ako ste se pitali u čemu je onda prednost Josipove aplikacije, ima ih mnogo!


Trenutna pozicija vlaka se prikazuje odmah po pri prikazu voznog reda, što nije moguće na stranicama HŽPP-a, možete dodavati relacije na kojima često putujete u "Moje relacije" čime si olakšavate pristupanje istima, tražilica kolodvora je user-friendly, a aplikacija vam nudi i obavijesti o stanju u prometu, do kojih je uvijek teško doći.


Imao je i indirektnu pomoć profesora s fakulteta


Iako profesore nije obavijestio o svome naumu, nekolicina kolege ipak je znala što Josip smjera te su mu velikodušno ponudili pomoć i podršku ukoliko negdje na svome putu "zapne". No, obrazovanje na fakultetu također je "kumovalo" ovoj ideji.

"Moram napomenuti da su profesori na indirektan način sudjelovali u svemu što radim jer sam imao par kolegija koji su jako korisni i dosta sam iz njih naučio, a koristit će mi u daljnjem razvoju kao programskog inženjera", kaže nam Šalković.

Korisnici su zasad jako zadovoljni jer im Josipova aplikacija nudi sve prijeko potrebne informacije za putovanje željeznicom.



"Vidim po recenzijama da hvale aplikaciju, ali na kraju krajeva i htio sam da bude korisniku dosta jednostavno za koristiti i da mu je sve na dohvat ruke. Ne mogu još ništa dodatno tvrditi jer nije prošlo niti 24h od stavljanja aplikacije na Google Play, ali ja sam jako zadovoljan i sretan do sada viđenim", kaže naš sugovornik.

Ima i nekoliko dodatnih prijedloga za HŽ-ovce: GPS lokacija vlaka, bolji software za prodaju karata...


S obzirom da je ovaj kolega odlučio svojim znanjem i umijećem ispuniti "rupe" u ponudi Hrvatskih željeznica i na taj način pomoći krajnjim korisnicima – putnicima – zanimalo nas je smatra li da bi HŽ ipak trebao biti malo ažurniji kad su tehnologije i obavještavanje karakteristični za 21. stoljeće u pitanju.

"Smatram da bi u 21. stoljeću trebalo biti lakše doći do nekih informacija ukoliko korisnika zanimaju. Vidim da su uveli online kupovinu karata, ali koliko sam čuo, nisu baš pouzdani", kaže oprezno jer naime, sam još nije na ovaj način kupovao karte. Upozorava da je o problemima on-line kupovine samo čuo od drugih.



"Također bih htio da se uvede GPS lokacija vlaka tako da se u svakom trenutku može vidjeti gdje je točno vlak jer ova kašnjenja koja HŽ infrastruktura ima se baziraju na dolasku i odlasku vlaka sa kolodvora i nisu baš 100% točna. U međuvremenu se može, ne daj Bože, dogoditi nešto, a korisnici će i dalje ostati neinformirani. To su moje želje, a sada stvarnost je drugačija", kaže Josip i dodaje da se nada kako će ova aplikacija služiti ljudima, pomoći im da budu informirani, ali i da svakako planira u budućnosti nastaviti s ovakvim projektima.

L.B./foto: privatna arhiva

Još vijesti