Vodič za brucoše

Za ljubitelje špageta: Evo što će vam se dogodi ako jedete tjesteninu triput tjedno

MojFaks | Laganini, 29.10.2021., Autor: Vanessa K.



Tjestenina možda postane dio zdrave prehrane?
Foto: shutterstock by Dean Drobot

Tjestenina je proizvod za kojim posežu svi - sprema se brzo i lako, a kombinira s gotovo svime što vam padne napamet. No, dosad je bila na 'crnoj' listi zbog ugljikohidrata koji debljaju. Recentno istraživanje razbija ovaj mit.

Studentski život u mnogočemu je nezaboravan i jedinstven, a jedan od benefita kojima raspolažu mladi koji odluče studirati je i pravo na subvencioniranu prehranu u studentskim menzama.


Uglavom je menza jedini izvor kuhanog, raznovrsnog obroka po pristupačnoj cijeni, no, svima se dogodilo, posebice navečer, da menze ne rade u trenutku kad osjetite glad. Studentski dani su period za eksperimentiranje, među inima i u kuhinji.


>>>Više 'ispeglate' i u menzi: Skuhajte sami ova super jela – neka za manje od 13 kuna<<<


Ako prije upisa na fakultet niste naučili kuhati, onda je sada savršeno vrijeme za učenje ove korisne životne vještine. Počinje se ipak od jednostavnijih "recepata" i obroka među kojima hrenovke, jaja i tjestenina. Upravo je tjestenina glavni prehrambeni proizvod na kojemu se zasniva glavnina studentske prehrane. Tjestenina s umakom, piletinom, povrćem, vrhnjem, gljivama, tunom, kečapom… Ovaj se proizvod može kombinirati s toliko toga da nije ni čudo kako je upravo tjestenina prva koju naučimo pripremati kao studenti.


S druge strane, iako većina studenata obožava ovaj savršeni talijanski proizvod, oni skloni gomilanju kilograma vjerojatno će isti izbjegavati s obzirom na reputaciju da deblja, zbog ugljikohidrata od kojih se sastoji. No, kako prenosi Business Insider, ako konzumirate tjesteninu triput tjedno, to vam čak može pomoći u mršavljenju.


Pretpostavka da tjestenina deblja je donekle neutemeljena


Dijete i režimi prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata vrlo su popularne posljednjih nekoliko godina, posebice "keto-dijeta". Mnogi pretpostavljaju da bi ugljikohidrate, posebice one rafinirane, trebalo izbjegavati, posebice ako želite izgubiti višak kilograma.  No, novo istraživanje sugerira da je pretpostavka kako tjestenina deblja, donekle neutemeljena.


>>>Gorko ćete zažaliti: 10 stvari koje većina studenata ne ponese u dom, a uvijek im trebaju<<<


Kanadski istraživači iz bolnice St. Michaels objavili su zanimljive rezultate istraživanja u časopisu BMJ Open. U njihovom je istraživanju sudjelovalo 2488 sudionika, pomoću kojih su pokušali ispitati dokaze iz 30 nasumičnih kontroliranih studija. Sudionici su jeli tjesteninu otprilike triput tjedno, a svaka se porcija sastojala od otprilike pola šalice kuhane tjestenine, umjesto drugih ugljikohidrata, dok su se također pridržavali prehrane s niskim glikemijskim indeksom.


Upravo je pridržavanje ovog režima prehrane bio ključni detalj čitavog istraživanja, naglasili su znanstvenici.


Ispitanici izgubili kilograme


Prehrana utemeljena na konceptu niskog glikemijskog indeksa bazira se na tjelesnom procesu razgradnje glukoze, točnije vremena koje je tijelu potrebno za razgradnju ovog spoja. Tjestenina ima nizak glikemijski indeks, što znači da uzrokuje manje povećanje razine šećera u krvi od većine drugih rafiniranih ugljikohidrata, ako što su to riža ili bijeli kruh.


Istraživači su otkrili da su sudionici ovog istraživanja zapravo izgubili oko 0,5 kilograma tijekom prosječnog praćenja od 12 tjedana. "Istraživanje je otkrilo da tjestenina nije pridonijela debljanju ili povećanju tjelesne masnoće", kazao je glavni autor studije dr. John Sievenpiper, klinički znanstvenik bolničkog centra za kliničku prehranu i modifikaciju rizika.


"Zapravo, analiza je pokazala mali gubitak težine. Dakle suprotno zabrinutosti, možda tjestenina može biti dio zdrave prehrane kao što je prehrana s niskim GI", nadodao je.


>>>Omiljeno jelo studenata može biti opasno po život: Student umro nakon što je pojeo tjesteninu 'staru' samo pet dana<<<


"Tjestenina u kontekstu prehrambenih obrazaca s niskim GI ne utječe negativno na pretilost i čak smanjuje tjelesnu težinu i BMI u usporedbi s obrascima prehrane s višim glikemijskim indeksom", piše u zaključku istraživanja.


No, valja napomenuti da su i sami znanstvenici zaključili da je potrebno provesti dodatne, slične studije prije izvođenja konačnih zaključaka.


izvor: businessinsider.com


dijetatjesteninaketo dijetastudentska prehranaistraživanjeJohn Sievenpipergubitak kilograma


Prati nas na Instagramu!