Vodič za brucoše

Kalkulator spavanja treba svakom studentu: Ne treba ti 8 sati sna da odmoran odeš na ispit – evo u čemu je fora

MojFaks | Laganini, 19.01.2021., Autor: Lidija B.



Izmoreni student drijema na predavanju
Foto: Markus Pfaff/Shutterstock

Idealno za ispitne rokove! Jer spavati treba pametno, a ne dugo.

Ispitni rokovi period su kada san posebno pati. Gradiva je puno, vremena uvijek premalo, a kad se k tome pribroje i druge obaveze poput seminara, studentskih poslova i sličnih dodatnih angažmana koji vam oduzimaju vrijeme, ideal od osam sati sna pada na zadnje mjesto (zajedno sa zdravom prehranom).


...A baš kad ti trebaju san i odmor: 7 faza nesanice...


No, najnovija istraživanja neuroznanstvenika i stručnjaka koji proučavaju san kreću se u smjeru kvalitete, a ne kvantitete sna. Naime, nije dovoljno leći dovoljno rano nego je korisnije "gađati" pravo vrijeme u kojemu će se naše tijelo i mozak maksimalno odmoriti.


Možete zaspati i u 2 sata ujutro, ako se morate probuditi u 7


Tijekom spavanja, svaka osoba prolazi cikluse sna koji su ključni za kvalitetan odmor. Tijekom noći proputovat ćete kroz pet ili šest ciklusa izmjene REM i non-REM faza sna, s time da je REM faza ona u kojoj sanjamo i u kojemu naš mozak funkcinira skoro kao da je budan. S obzirom na ove cikluse spavanja, kalkulator spavanja nudi vam opciju izračunavanja točnog sata i minute kada je poželjno leći (a s obzirom na vrijeme kad se morate probuditi) da vaše tijelo izvuče maksimum iz noćnog odmora te da na taj način spriječite osjećaj mamurnosti prilikom buđenja.


...Taman za isprobati prije ispitnih rokova! Otkriveno da je moguće učiti tijekom spavanja - ali postoji 'kvaka'...


Ukoliko trebate ustati u sedam ujutro, na spavanje biste trebali ići u 21:45, 23:15, 00:45 ili u 02:15, kako bi se prirodno naspavali. Dakle, ovo pokazuje da nije toliko bitno zaspati osam sati ranije, nego u pravome trenutku, čak i ako to znači da na raspolaganju imate samo par sati sna. Ovo je za studente odlična vijest!


 "Prosječnom čovjeku treba 15-ak minuta da utone u san. Kvalitetan noćni san sastoji se od pet do šest ciklusa spavanja. Korištenjem formule koja je bazirana na našem prirodnom tjelesnom ritmu, naš će vam kalkulator izračunati točno vrijeme kada trebate poći na počinak", tvrde tvorci kalkulatora spavanja.


...Student s podočnjacima koji uči cijelu noć je samo mit?! Velika većina domaćih studenata noću ipak radi nešto drugo...


Ovdje izračunajte kada večeras morate "u krpe" da biste se sutra probudili na vrijeme i što je još bitnije – odmorni!


kalkulator spavanjafaze snaREMkvalitetno spavanje

Prati nas na Instagramu!