Vodič za brucoše

7 znanstveno dokazanih trikova za bolji rezultat na ispitima

MojFaks | Vijesti, 27.11.2015.



7 znanstveno dokazanih trikova za bolji rezultat na ispitima

Prijemni, prvi ispit na prvoj godini ili zadnji na apsolventnoj – učenje nikada ne prestaje biti stresno!

Iako svaka osoba ima neki svoj trik ili metodu koja mu/joj se pokazala najuspješnijom, postoji nekoliko znanstveno dokazanih sitnica koje će ti pomoći da na svakom sljedećem ispitu dobiješ još bolju ocjenu.

Zvači žvakaću gumu



Ovo ste možda već čuli, ali ne radi se o 'bapskoj priči' niti urbanoj legendi. Medicinski koledž Bayor je proveo istraživanje 2009. godine u kojem su studentima na ispitu iz matematike dali žvakaće. Studenti koji su žvakali dobili su bolje ocjene od 'nežvakača'!
Zvakanje kaugume poboljšava kognitivne performanse jer stimulira mozak da potakne snažnije kolanje krvi u tijelu. Najbolje u cijeloj priči je to da vjerojato u torbi ili džepu već imaš paketić. Ako smiješ žvakati na pismenim ispitima – počni primjenjivati ovaj trik odmah! Pomaže čak i u procesu učenja, a ne samo na ispitu.

Doručkuj

Kad učiš – nemoj preskakati doručak! Njemački znanstvenici proučavali su utjecaj doručka na srednjoškolcima i otkrili da doručkovanje pojačava kratkotrajne kognitivne sposobnosti, ali i fokusiranost učenika.
Prije nego zaroniš u knjige i skripte, pojedi malo zobenih pahuljica ili fini omlet koji će ti dati dovoljno energije i za najteže kolegije. Osim toga, nećeš se usred pisanja ispita morati zamarati osjećajem gladi koji postaje sve snažniji, a ti sve slabiji/a – fizički i psihički.

Hidratiziraj se



Jednostavno, a djeluje! Britanski znanstvenici objavili su studiju 2013. godine u kojoj su pokazali da studenti koji ponesu bočicu vode sa sobom na ispit uglavnom dobiju bolje ocjene. Neki profesori naravno imaju stroga pravila koja zabranjuju vodu i sokove, ali većina ih ipak dopušta bočicu vode na stolu.

Vježbaj

Lagani jogging prije ispita mogao bi također pomoći! Poveznica između kognitivnih sposobnosti i vježbanja već je detaljno istražena, a rezultati ukazuju da bismo trebali češće vježbati prije stresnih ispita.
Ako ti odlazak u teretanu nije dio tjedne rutine, svakako odradi nekoliko vježbica prije odlaska na fakultet. Vježbanje osnažuje neurone i pomaže im da ostanu brzi i fleksibilni čim se pojačava i snaga mozga.

Slušaj glazbu



Ok, ne možeš slušati omiljenu mjuzu na ispitu, ali možeš dok učiš! Sveučilište u Daytonu provelo je istraživanje koje je pokazalo da glazba bržeg ritma pozitivno utječe na naše kognitivne sposobnosti. Sudionicima istrživanja pustili su Mozartove skladbe bržega ritma što je rezultiralo boljim spacijalnim procesuiranjem (razumijevanje i organiziranje svijeta oko nas) i većom točnošću lingvističkog procesuiranja (mozak je bolje razumijevao riječi).
Sljedeći put kad sjedneš učiti za ispit, pusti glazbu koja će ti pomoći da bolje shvatiš gradivo.

Počasti se nakon ispita

Obećaj si pivo s prijateljima ili novi ruž za usne nakon uspješnog polaganja ispita i poboljšaj završnu cojenu. Prema studiji koju je provelo Sveučilište u Chicagu, plan da ćemo se nagraditi nakon ispita dovoljan je da na ispitu ostvarimo bolji rezultat.

Smanji doživljaj s fast foodom

Ako ti je jako stalo do ocjene ili prolaza na ispitu, smanji doživljaj s prženim krumpirićima i pizzom. Umjesto toga (znamo, znamo, obožavamo i mi fast food) grickaj voće. Prema studiji iz 2014. godine studenti koji konzumiraju puno junk hrane imaju i lošije ocjene na ispitima, a što više junka jedu – to su i ocjene niže!

L.B./izvor: HerCampus
foto: Freeimages, Tumblr


učenjeispititrikoviznanost


Prati nas na Instagramu!