S porastom broja novozaraženih i pogoršanjem epidemiološke situacije, donesene su i nove preporuke za rad visokoobrazovnih institucija u kojima se prednost ipak daje nastavi na daljinu. Tako je i bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak sa svojim studentima u online okružju što se predavanja tiče. Podsjetimo, Divjak predaje na varaždinskom Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Kako je objavila jučer na svome Facebook profilu, u utorak je održala 5 sati online nastave u sinkronom modelu (realnom vremenu) i to u dvije grupe s ukupno preko 400 studenata. "Bilo je dosta živahno i komunikacija je bila dvosmjerna. Što i ne čudi jer bliži se i drugi kolokvij. Komunikacija ide preko chata, ali i upitnika, kvizova, a po potrebi i dijalogom", napisala je.
Što studenti preferiraju?
Ovo ju je potaknulo na promišljanja o razlikama između sinkronog i asinkronog modela online nastave pa je preferencije studenata odlučila provjeriti upravo među mladima kojima održava predavanja – koji način im bolje odgovara. "Pitala sam danas to i studente. Zanimljivi su rezultati. Naime, brucoši (prva godina preddiplomskog studija, ukupno ih je preko 300) su većinom (dvije trećine) bili za sinkronu nastavu i stavljanje snimki u LMS (Moodle) da mogu još pogledati naknadno", napisala je.
Zanimljivo je da su stariji student drugačije preferencije. Kako tvrdi, njima se više sviđa drugi način predavanja – onaj anakroni. "S druge strane, studenti diplomskog studija (njih preko 100) su odgovorili suprotno i njih dvije trećine je sklonije asinkronim videolekcijama. Očito su stariji studenti samostalniji u učenju i cijene što mogu imati vlastiti raspored učenja, dok je mlađim studentima draže da se mogu držati ustaljenog rasporeda. Ipak svima je važno da imaju strukturu", napisala je.
Razlika sinkrono - asinkrono
Kako je pojasnila svoje viđenje, sastava koja se temelji na unaprijed danim videolekcijama je dobra podloga za obrnutu učionicu te otvara prostor za razvoj samostalnosti i odgovornosti kod studenata, ali zahtjeva i prilagodbu studenata i nastavnika te postupnost u uvođenju.
Savjetuje takođe da se na početku svake online nastave, pojasni i definira struktura o tome što je na rasporedu, što se očekuje od studenta, koji su drugi izvori znanja te kakav je hodogram na predmetu.
Asinkrone lekcije zahtijevaju više pripreme od sinkrone nastave. Kako tvrdi, za sinkronu nastavu treba barem 1 sat pripreme za 1 sat nastave, a za asinkrone su 2 sata pripreme za 1 sat "nastave".