V.F. u Laganini

Korištenje opcije „način rada u zrakoplovu“: Mogu li mobiteli zaista uzrokovati probleme tijekom leta?

Što je najgore što se može dogoditi?

29. rujna 2023 16:08
Zašto moramo uključiti „način rada u zrakoplovu“?

Zašto moramo uključiti „način rada u zrakoplovu“? Foto: Canva

Ako si ikada putovao avionom, onda znaš da se preporučuje isključiti mobitel ili uključiti opciju „način rada u zrakoplovu“. U avionu sigurno uvijek ima putnika koji ga ne uključe, a opet se nikad ništa ne dogodi. Kakve onda uopće koristi od te opcije i mogu li mobiteli biti krivi za ikakve probleme tijekom leta?

Uprava za civilno zrakoplovstvo objašnjava: „Znanstvena istraživanja su pokazala da mobilni telefoni mogu ometati normalan rad zrakoplovne opreme i također mogu uzrokovati smetnje u slušalicama pilota.“

Mobilni telefoni i mnogi elektronički uređaji, kada nisu u „načinu rada u zrakoplovu“, nastavit će odašiljati elektromagnetske signale dok uređaj pokušava održati kontakt s komunikacijskom mrežom. Ovi će signali obično, kao u slučaju mreža mobilne telefonije, dobiti naredbu za odašiljanje maksimalnom snagom uređaja kako bi se održala veza između uređaja i mreže ako je zrakoplov u letu i stoga na značajnoj udaljenosti od primarnog polja mreže, piše LADbible.

Također, kumulativni učinak velikog broja mobilnih telefona ili elektroničkih uređaja za odašiljanje koji se koriste istovremeno kada nisu u načinu letenja, osobito tijekom kritičnih faza leta, kao što su polijetanje i slijetanje, i dalje predstavlja ozbiljan problem.

Nebo više nije granica

Dakle, uključivanjem telefona u „način rada u zrakoplovu“ ili njegovim potpunim isključivanjem svi mobilni signali su onemogućeni, što znači da neće biti apsolutno nikakvih smetnji u zrakoplovu.

Dai Whittingham, izvršni direktor Odbora za sigurnost leta Ujedinjenog Kraljevstva, rekao je za BBC da je ova opcija bila važna u prošlosti jer potencijalni rizici od utjecaja telefona na zrakoplove nisu bili dobro utvrđeni.

„Postojala je zabrinutost da bi mogli ometati sustave automatske kontrole leta. Iskustvo je otkrilo da je rizik od smetnji vrlo mali. Preporuka je uvijek bila da kada ste u letu, uređaji trebaju biti uključeni u zrakoplovnom načinu“, ispričao je.

Ali stvari bi se mogle promijeniti u ne tako dalekoj budućnosti jer bi zrakoplovni prijevoznici mogli ponuditi i 5G tehnologiju.

„5G će omogućiti inovativne usluge za ljude i mogućnosti rasta za europske tvrtke. Nebo više nije granica kada su u pitanju mogućnosti koje nudi superbrza povezivost velikog kapaciteta“, rekao je Povjerenik EU-a Thierry Breton.

Glenn Bradley, voditelj letačkih operacija u Upravi za civilno zrakoplovstvo Ujedinjenog Kraljevstva rekao je za BBC: „Razumijemo da će planovi za omogućavanje 5G letova raditi u višim frekvencijskim pojasevima i stoga neće ometati sustave zrakoplova.“

Izvor: LADbible

Još vijesti