M. P. u Nakon predavanja

Iza Fast Facts kviza stoji jedan mladi apsolvent: „Pitanja su najmanji problem!“

Ivan Livančić apsolvent je farmacije, a već više od dvije godine stoji iza dobro poznatog kviza Fast Facts.

18. svibnja 2023 12:59

Kviz općeg znanja u Bikersu Foto: M.P./MojFaks

Kviz općeg znanja u Bikersu - 5 Foto: M.P./MojFaks

Kviz općeg znanja u Bikersu - 7 Foto: M.P./MojFaks

Kviz općeg znanja u Bikersu - 4 Foto: M.P./MojFaks

Kviz općeg znanja u Bikersu - 2 Foto: M.P./MojFaks

Kviz općeg znanja u Bikersu - 1 Foto: M.P./MojFaks

Kada i kako je došao na ideju, s kakvim se izazovima suočio na početku, na koji način slaže pitanja za kvizove i mnoge druge pojedinosti, otkrio je u intervjuu za Moj Faks.

U periodu pandemije, kada su svi imali višak vremena, došao je do ideje i odlučio napraviti brend koji će svi prepoznati kao zabavan način za „ubijanje vremena“. Fast Facts se rodio u listopadu 2020. godine, a na ideju ga je zapravo potaknuo prijatelj koji mu je predložio da radi kvizove kod zajedničkog prijatelja u kafiću. S obzirom da je imao neko iskustvo s TV kvizova – reakcije su bile izvrsne.

Za odaziv publike trebalo je vremena, kreativnosti i upornosti

„Svaki je početak težak, pa tako i ovaj, u početku je bilo teško privući ljude na kviz jer tada još nije bio toliko popularan način zabave kao što je to danas. Znali smo imati kviz s 20 do 30 osoba, ali pozitivna strana ove situacije je to što smo imali vrhunsku atmosferu pa smo mogli korigirati neke stvari koje se ljudima nisu sviđale.“

Za odaziv publike je trebalo vremena, kreativnosti i upornosti. Nakon što su se kafići vratili u pogon, na poziv prijateljice, krenuo je s prvim kvizom u Out Gardenu koji je skupio 20-ak ekipa. Tada je smislio novi koncept, većina stvari se ljudima svidjela i nije bilo klasičnih kvizaških pitanja znaš/ne znaš, već su bile brojne kategorije u kojima do izražaja dolazi logika i kreativnost.

Kvizovi na tri lokacije

S vremenom je odaziv bio sve veći, zbog čega su dodali još jednu lokaciju –popularni IQ bar kod FSB-a. Danas imaju kvizove na tri lokacije, ove dvije spomenute, a kasnije im se pridružio i Bikers Beer Factory na Savskoj.

Nedavno su imali 79 ekipa na kvizu, što je najveći broj ekipa koje su mogli vidjeti na istom mjestu u jednom kafiću u Hrvatskoj. Prosječno se s njima igra 100-ak različitih ekipa tjedno. Ovu subotu, 20. svibnja, nadaju se rušenju tog rekorda jer organiziraju Zagreb Open s prijateljima iz Manufacture.

Ima iskustvo igranja kvizova u Parizu, Chicagu i Salt Lake Cityu

Često sudjeluje i na drugim kvizovima, sve to kako bi testirao svoje znanje i naravno – družio se sa svojom ekipom „Društvo mrtvih idiota“, a isto tako da bi vidio što drugi rade bolje ili lošije. Na temelju toga, dodaje sadržaj u svoj repertoar i obraća pozornost na stvari koje ljudima nisu drage.

„Inače, kad god odemo negdje na put, cura i ja imamo tradiciju igrati pub kviz pa smo tako bili na kvizovima širom Hrvatske, ali i u Parizu, Chicagu i Salt Lake Cityju.“

Smišljanje pitanja najmanji je problem

Mnogi se pitaju kako slaže 200-ak pitanja tjedno, a odgovor je zapravo jednostavan. Mozak nakon nekog vremena krene funkcionirati tako da svaki zanimljiv podatak automatski gleda kao činjenicu koja se može pretvoriti u kreativno pitanje. Ima tu i brojnih knjiga s mnoštvom podataka koje koristi ili je to činjenica koju naleti na drugim kvizovima – pa preoblikuje i prilagodi vlastitom kvizu. Dodaje kako je smišljanje pitanja najmanji problem jer doslovno sve može biti kvizaško pitanje.

Generalno radi kvizove općeg znanja, ali organizirali su i nekoliko tematskih. Najposjećeniji kviz je bio glazbeni na temu turbo-folk glazbe, a to je definitivno najpopularnija tema u posljednje vrijeme.

Sponzori su prepoznali potencijal projekta

U početku su stvarale problem suradnje sa sponzorima, teško je dobiti pažnju kao mali brend, ali je na kraju uspio. Na tome zahvaljuje ekipi iz Pernod Ricarda (konkretno Jamesona) te cijeloj ekipi iz Amazinge koji su od samih početaka vidjeli potencijal u projektu. „Sigurno su doprinijeli popularizaciji kviza vrhunskim nagradama koje su osigurali za naše natjecatelje.“ Tu su i Red Bull, Axe Throwing Arena, Karting Arena Zagreb, Carta Magica, Selectbox, Bowling Club Zagreb.

Najbolji način zabave

Počeli su s realizacijom proširenja na druge gradove u Hrvatskoj, a u šestom mjesecu imaju trodnevni program u Beogradu s dragim kolegama koji su otvorili prvi Pub Quiz House na ovim prostorima. Svim kvizašima i onima koji to planiraju biti poručuje: „To je jedan od najboljih načina zabave s ekipom i sam rezultat bi trebao biti u drugom planu, a priče nakon kvizova prepričavat ćete dugo nakon.“

Još vijesti