L.B. u Vodič za brucoše

9 savjeta za bolje pamćenje: Neki zvuče neizvedivo, ali znaš da imaju smisla

Poznata nutricionistica nudi nekoliko savjeta za bolje pamćenje i oštriju memoriju.

14. studenog 2022 15:55
Pripreme za ispit.

Pripreme za ispit. Foto: Antonio Guillem via Shutterstock

Anjali Mukherjee je vodeća nutricionistkinja i savjetnica za zdravlje s kojom blisko surađuju brojni celebovi u Indiji. Osim toga, objavljivana je autorica, kolumnistica i osnivačica lanaca klinika za preventivno zdravlje „Health Total“.

S obzirom da je velika pobornica terapija i liječenja koje ne uključuje lijekove, njeni su savjeti uvijek utemeljeni na prirodnim rješenjima, ali i svakodnevnim ritualima, gestama i sitnicama koje nam mogu poboljšati zdravlje, kako fizičko, tako i ono psihičko.

Na svom Instagram profilu objavila je nekoliko savjeta korisnih studentima kojima je radna memorija izuzetno bitna, kao i dugoročno pamćenje.

„Svi smo ponekad zaboravni, posebno kad život postane užurban“, napisala je u svojoj Instagram objavi. „I iako je ovo potpuno normalno, loše pamćenje može biti frustrirajuće. Bez obzira jeste li student, profesionalac u svome poslu, domaćica ili umirovljenik koji želi očuvati svoje sive stanice, svi žele i trebaju dobru memoriju“, pojasnila je uz nabrajanje savjeta koji će vam pomoći „izbrusiti“ vašu memoriju.

Vježbajte svoj mozak

Zagonetke, čitanje, trivija ili učenje stranog jezika doprinose očuvanju pamćenja jer održavaju naš um aktivnim. Svi znamo da je mozak najseksi mišić, zar ne?

Kvalitetno spavajte

O tome koliko je bitan san slušamo i čitamo svakodnevno. No, jeste li znali da tijekom spavanja vaš mozak konsolidira, pamti i procesuira nove informacije? Ukoliko mu ne pružite priliku za ovo noćno „defragmentiranje“, ovi se procesi jednostavno neće provesti.

Budite strastveni i angažirani

Kada smo strastveni za nečime, bitno nam je da to usvojimo, time ovladamo i usavršimo se u tome. Ključ za uspjeh je ponavljanje, a dok ponavljate budite sigurni da je vaš um oštar i u dobroj formi.

Jedite zdravo

Za zdravu memoriju bitne su i zdrave namirnice pune antioksidanata, omega-3 aminokiselina, vlakana. Nemojte stoga zaboraviti na voće i povrće, ribu, sjemenke i druge namirnice bogate ovim vrijednim sastojcima.

Ne konzumirajte alkohol

Nije potrebno dodatno naglašavati da konzumiranje alkohola uništava moždane stanice, narušava budnost i pamćenje. Svi smo bili u takvim situacijama, zar ne?

Meditirajte

Joga i meditacija su odlični načini da se opustite od stresa, rasteretite opterećeni um, fokusirate se i poboljšate pamćenje.

 

 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Anjali Mukerjee (@anjalimukerjee)

 

Izbjegavajte stres

Ovo zvuči kao nemoguća misija, ali potrebno je pridržavati se ovog pravila koliko god je moguće. Stres narušava naše psihofizičko zdravlje i loše utječe na pamćenje stoga je bitno prevenirati ga – budite organizirani, pokušajte racionalizirati reakcije tako da vas što manje ponese afekt, živite discipliniranijim životom.

Izbjegavajte poroke

I ovo zvuči gotovo pa samorazumljivo: opijati, nikotin, alkohol, i slične supstance neprijatelji su vašeg pamćenja i memorije potrebne u svakodnevnom životu, a posebice u periodu ispitnih rokova stoga je tada najbolje vrijeme da ih potpuno izbjegavate – u širokom luku.

Recite „ne“ junk foodu

Ovo boli, jel' da? No, s obzirom da nemaju bog zna kakvu nutritivnu vrijednost, ne čine dobro vašim moždanim stanicama niti memoriji, dok loše utječu na masnoće u organizmu i kilograme koji se mogu početi nakupljati.

vezano Tko je bolji kad je pamćenje riječi u pitanju? Laganini Pamte li žene zbilja bolje od muškaraca? Nova studija mogla bi riješiti ovu vječnu dilemu

vezano Hodate dok učite ili gradivo prepričavate svom psu? Vropljenje je dobro za vas! Nakon predavanja Nemaš mira dok učiš, lupkaš nogom, hodaš i objašnjavaš gradivo svom psu? Istraživanja su pokazala da baš ti učiš kako treba!

vezano Trebat će vam papir, staklenka i karte za UNO... Laganini 5 vrsta igara uz koje ćete biti bolji studenti: U barem dvije ste sigurno maheri