V.F. u Karijera

Generacija Z ima drukčiji pristup poslu: Čak 48% njih planira napustiti svoje poslove ove godine

Većina je zadovoljna, ali svejedno planiraju dati otkaz.

7. veljače 2024 16:12
Generacija Z ima drukčiji pristup poslu

Generacija Z ima drukčiji pristup poslu Foto: Canva

Novi podaci tehnološke tvrtke Jabra pokazuju da radna snaga generacije Z, koja počinje brojčano nadmašivati starije generacije ne ostaje na istom poslu jako dugo.

Najnovije izvješće iz 14 zemalja, uključujući SAD, pokazalo je da manje od 1 od 10 osoba pripadnika generacije Z cijeni iskustvo i znanje kao kvalitetu svog menadžera.

Umjesto toga, ovi 20-godišnjaci očajnički traže menadžera dobrog integriteta. Oni cijene poštenje pet puta više od godina stručnosti u karijeri, pokazalo je istraživanje. Osim toga, generacija Z se zalaže za rutinske provjere kod svojih šefova kao način za podizanje morala, piše New York Post.

Bitan im je osjećaj pripadnosti

„Jedan smisleni razgovor tjedno s nečijim menadžerom može napraviti veliku razliku između njihovog osjećaja povezanosti i pripadnosti, ili nepovezanosti s poslom“, napisali su istraživači.

„Sada je važnije nego ikada da lideri nađu vremena za iskrene, empatične i transparentne razgovore. Zaposlenici u našoj anketi rekli su da čak i chat poruke ili online razgovori mogu pomoći u njegovanju tog osjećaja pripadnosti“, dodali su.

Unatoč ovim naporima, otprilike polovica mlađe grupe bit će u različitim tvrtkama do kraja godine. Jabrini podaci pokazuju da 48% pripadnika generacije Z namjerava napustiti svoje poslove ove godine, unatoč tome što njih 7 od 10 izjavljuje da su zadovoljni. Drugih 52% suočava se s burnoutom na poslu.

Nema ravnoteže između poslovnog i privatnog

Nepovezano istraživanje o burnoutu otkrilo je da se mnogi zaposlenici svih dobi više ne osjećaju kao da se mogu isključiti iz svog posla tijekom slobodnog vremena. Studija proizvođača automobila Ford pokazala je da bi polovica globalne radne snage prihvatila smanjenje plaće od 20% kako bi poboljšala kvalitetu svog života.

Međutim, to nije slučaj s generacijom Z. Jabra je otkrila da samo jedno od troje mladih ljudi smatra ravnotežu između poslovnog i privatnog života „važnom mjerom“.

Unatoč trendovima na TikToku i društvenim mrežama koji promiču uspinjanje na više pozicije, 82% pripadnika generacije Z „kaže da su postignuća u karijeri važna za njihov osjećaj identiteta i uspjeha.“

Još vijesti